چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۰۵۳
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: جلسه شورای فرهنگی عشایر استان با حضور آیت اله صفایی بوشهری ، فرماندار شهرستان، مدیرکل جهاد کشاورزی، مدیر کل امور عشایر، امام جمعه برازجان، مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از عشایر بخش مرکزی در مراتع حومه ی روستای خوش مکان برگزار گردید.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، در این نشست، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان و سرداران عشایر و ایل قشقایی از جمله صولت الدوله و استاد بهمن بیگی گفت: زنان عشایر، زنان ایل قشقایی شیرمردان این مملکت هستند که در دامان خود بزرگانی پرورش داده اند. این شیرزنان کسانی هستند که در نجابت، صلابت، مجاهدت، خدمت و پاکی سرآمد هستند و نمونه برای زنان ایران می باشندو همچنین شیرمردان ایل قشقایی مایه افتخارند و عشایر یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی است.

آیت اله صفایی بوشهری در ادامه گفت: عشایر قشقایی در عرصه ی فرهنگی ، یکی از بافرهنگ ترین اقشار جامعه هستند که دارای فرهنگ دینی، ملی و ایلی خود هستند. فرهنگ عشایر، فرهنگ کرامت انسانی است. فرهنگ صلابت، فرهنگ کرامت و فرهنگ علوّ مقام انسانی است.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه از ادارات سراغ دارم اینکه تلاش های فراوانی در این زمینه شده است اما عشایر همچنان نیاز به اقدامات بیشتری از جمله آبرسانی و تسهیلات بانکی دارند که ان شاءالله مسئولان عزیز حمایت می کنند.

فرماندار دشتستان نیز ضمن گرامیداشت مناسبت خجسته دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: عشایر غیور ایران به ویژه عشایر قشقایی در راستای تحقق انقلاب اسلامی سابقه درخشان مبارزاتی دارند.

ارسلان زارع افزود: آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دوره های دفاع مقدس، سازندگی و پس از آن نیز همواره ضمن حفظ جایگاه اقتصادی خود در تولید محصولات دامپروری به ویژه گوشت قرمز، در تحقق خودکفایی اقتصادی موثر بوده و امروز نیز برای اجرایی کردن شعار راهبردی اقتصاد مقاومتی، نقش آفرین هستند.

 فرماندار و رئیس کمیته برنامه ریزی دشتستان از تلاش های صورت گرفته ادارات خدمت رسان از جمله مدیریت امور عشایر، راه و شهرسازی، دامپزشکی و منابع طبیعی سخن گفت و بیان داشت: رشد سه برابری اعتبارات امسال آنان بخش زیادی از مطالبات عشایر عزیز را برطرف می نماید.

 مدیرکل امور عشایر نیز در این جلسه ضمن تشکر از تشریف فرمایی آیت اله صفایی و اشاره به خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید به عشایر،اظهارداشت عشایر استان با تولید ۶۵۰۰تن گوشت،۱۳۰۰۰تن شیر،۷۰۰۰۰تن محصولات زراعی،۱۴۵۰۰تن سایرمحصولات دامی و ۳۰۰۰۰ مترمربع صنایع دستی  نقش ارزنده ای  در اقتصاد دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر