جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۱۳۳
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۴

فکرشهر: مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: درسال جاری مجلس سه هزارو۱۱۷ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشوراز محل صندوق توسعه ملی مصوب کرده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عباس زارع صبح یکشنبه در مراسم افتتاح آبیاری تحت فشار در دشت پلنگ شهرستان دشتی ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: از ۶۰۹ دشت مطالعه شده در کشور دشت پلنگ به عنوان اولین دشتی در کشور محسوب می شود که آبیاری تحت فشار به طور کامل در آن اجرا شده است که الگوی خوبی برای کل کشور به شمار می ورد.

وی با بیان اینکه امیدواریم هر چه زودتر تمام دشت های کشور به سیستم های آبیار نوین مجهز شوند، افزود: در دولت های یازدهم و دوازدهم با تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مجهز شدن اراضی آبی کشور به سیستم های نوین که نقش بسزایی در صرفه جویی آب و افزایش محصولات دارد کارهای خیلی خوبی صورت گرفت.

زارع بیان کرد: درسال جاری مجلس سه هزارو۱۱۷ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشوراز محل صندوق توسعه ملی مصوب کرده که تاکنون ۴۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است، خاطرنشان کرد: در سال جاری استان بوشهر در خصوص آبیاری تحت فشار به نسبت پنج سال گذشته حدود ۱۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

زارعی ادامه داد: در کل کشور۸.۷ میلیون هکتار از اراضی کشور آبی است که تاکنون یک میلیون ۷۳۰ هزار هکتاراز اراضی آبی کشور به سامانه نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

وی اضافه کرد: ۵۰۰ هزار هکتار از این عملیات آبیاری در دولتهای یازدهم و دوازدهم بوده که اگر کشاورزان خوب بهره برداری کنند سالانه بالغ بر هفت میلیارد متر مکعب آب در کشور صرفه جویی می شود.

زارع بیان کرد: استان بوشهر نیز بیش از تعهد خود عمل کرده به طوری که در سال جاری بالای ۹۰ درصد از تعهدات خود در جهت سامانه آبیاری تحت فشار انجام داده و هم اکنون رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر