جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:
فکرشهر- اسماء بوستانی: جلسه کمیسیون امور بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر برازجان در راستای اهمیت به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، با حضور ناصر امیرزاده مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد حسن محمدی، شهردار برازجان و فعالان مدنی چهارشنبه 25 بهمن ماه 96 برگزار شد...
کد خبر: ۴۱۲۴۹
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵

فکرشهر- اسماء بوستانی: جلسه کمیسیون امور بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر برازجان در راستای اهمیت به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، با حضور ناصر امیرزاده مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد حسن محمدی، شهردار برازجان و فعالان مدنی چهارشنبه 25 بهمن ماه 96 برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، ناصر امیرزاده، مدیر کل میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه  صنایع دستی پشتیبان اقتصاد مقاومتی است، افزود: یکی از برنامه های مفید، اشتغال فراگیر است که دولت 20 درصد از اعتبارات صنایع دستی و گردشگری با سود بسیار اندک را در اختیار سرمایه گذاران روستایی و عشایر  جهت اشتغال زایی و کارآفرینی قرار داده است.

امیر زاده مبلغ برآورد شده در جهت ساماندهی کاروانسرای مشیر الملک با کارشناسی کمیته فنی را 5 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: همه هزینه ها پیش بینی نشده هستند و این مبلغ را در دو مرحله، در سال های 96 و 97 در جهت ساماندهی دژ برازجان به کار خواهیم برد.

وی گزارش عملکردی خود طی یکسال اخیر را اینچنین اعلام کرد: اتمام مرمت بقعه در روستای زیارت، مراحل سرپوشیده شدن کاخ چرخاب که یکی از آثار مهم و اصلی کشور است  و رو به اتمام می باشد، برق رسانی به کاخ بردک سیاه در روستای درودگاه و هم اکنون جاده دسترسی به کاخ بردک سیاه در حال اجرا می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام داشت: جهت بازسازی گور دختر 150 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است و 600 میلیون تومان در جهت گردشگری و ایجاد زیر ساختهای ساحلی شهر سعد آباد در نظر گرفته شده است.

امیرزاده اعتبارات بیان شده را اعتبارات استانی دانست و افزود: در جهت ساماندهی میراث فرهنگی و گردشگری  از اعتبارات ملی نیز استفاده خواهیم کرد. اعتبارات سال 96 به اندازه اعتبارات چند سال گذشته دشتستان بوده است و امیدواریم که بتوانیم در راستای ساماندهی جاذبه های میراث فرهنگی و گردشگری گام های موثری برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تشکر از حضور فعالان مدنی در جلسه اذعان داشت: نقد کردن فعالان مدنی در سیستم اداری و کاری را میپذیرم. هر چه نقد تیز تر باشد دست بوس شما بزرگواران هستم.

محمد حسن محمدی، شهردار برازجان فعالیت های شهرداری را در راستای فرهنگ و فرهنگ سازی بیشتر از فعالیت های عمرانی و اجرایی اعلام کرد و ادامه داد: تمام تلاشمان بر این است که آداب و رسوم سنتی بودن را در پروژه های عمرانی و دیگر پروژه ها بکار گیریم.

شهردار برازجان افزود: در راستای نقاشی و مجسمه سازی، المان های تاریخی و فرهنگی شهر نیز از هنرمندان بومی شهر و دیار خود استفاده کرده و خواهیم کرد.

سیده خدیجه حسینی، رییس کمیسیون امور بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر برازجان یکی از ارزشمندترین آثار دشتستان را کاروانسرای مشیرالملک دانست و اذعان داشت: وجود این آثار و ابنیه های ارزشمند هویت شهرستان دشتستان و بهترین اثر ملی در استان می باشد. 

حسینی حضور فعالان مدنی در این جلسه را مفید و ارزشمند دانست و افزود: فعالان مدنی زبان گویای مردم هستند. امروز این سعادت نصیب ما شد که از حضور تک تک این بزرگواران بهره مند شویم.

وی افزود: با حمایت مسئولین در جهت ساماندهی دژ با ایجاد زیر ساختهای گردشگری، شهر برازجان می تواند بعنوان نگین استان بدرخشد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر