پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۲۵۶
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

فکرشهر: سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: پنجمین دوره جشنواره کشوری افغانستان شناسی به میزبانی این استان برگزار می شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حیدر ساجدی در نشست هماهنگی برگزاری پنجمین دوره جشنواره کشوری افغانستان شناسی دراستان بوشهر افزود: این جشنواره فرصتی برای آشنایی مهاجران و پناهندگان اتباع افغان با سرزمین مادری است.

وی یادآورشد: ایجاد فضای مناسب برای آگاهی نسل جوان اتباع افغان ساکن در جمهوری اسلامی ایران از موطن اصلی و شناخت پیشینه فرهنگی و تاریخی خود از اهداف برگزاری جشنواره کشوری افغانستان شناسی در استان بوشهر است.

ساجدی با تاکید بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای باشکوه برگزار شدن جشنواره کشوری افغانستان شناسی در استان بوشهر گفت: در این ارتباط تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان برای برگزاری مطلوب این جشنواره از آمادگی کامل برخوردار هستند.

معاون دفتر امور اتباع خارجه وزارت کشور نیز گفت: در پنجمین دوره جشنواره کشوری افغانستان شناسی 200 نفر در رشته‌های قرآنی، ورزشی، علمی و هنری در مدت سه روز با هم رقابت می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نجف‌آبادی افزود: در مسابقات قرآنی 60 نفر از برگزیده استان‌ها در رشته‌های قرائت، حفظ کل و ترجمه به رقابت می‌پردازند.

وی از برگزاری بخش هنری و نقاشی این جشنواره خبرداد و بیان کرد: در بخش هنری نیز 16 اثر در حوزه فیلم کوتاه، بلند و تله فیلم به رقابت می‌پردازند و در رشته نقاشی هم از میان 18 هزار اثر ارسالی 3 اثر برتر برگزیده می‌شود.

معاون دفتر امور اتباع خارجه وزارت کشور تصریح کرد: در بخش ورزشی پنجمین دوره جشنواره کشوری افغانستان شناسی در استان بوشهر ورزشکاران در 2 رشته تکواندو و فوتبال با هم رقابت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر