جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۱۳۰۳
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: مراسم اهدای نشان‌های «لاک‌پشت پرنده» برگزار می‌شود.

‎به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، نشان‌های طلا، نقره و ویژه لاک‌پشت پرنده روز یکشنبه ششم اسفند در آیینی با حضور گروهی از نویسندگان، تصویرگران، مترجمان و ناشران کتاب کودک و نوجوان، در فروشگاه مرکزی شهر کتاب به پدیدآورندگان کتاب‌های برگزیده و چهره‌های موثر در زمینه فرهنگ و کتاب کودک و نوجوان اهدا می‌شود.

در این مراسم علاوه بر اهدای نشان‌های طلا و نقره لاک‌پشت پرنده، گروه موسیقی آدمک قطعه لاک‌پشت پرنده و قطعاتی تازه را اجرا خواهد کرد.

‎در حاشیه آیین اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده، جشن امضای ۱۰ کتاب نامزد و کتاب‌های راه‌یافته به فهرست زمستان لاک‌پشت پرنده با حضور ۵۰ نویسنده، تصویرگر و مترجم برگزار خواهد شد که خانواده‌ها، مربیان، کتابداران و کودکان و نوجوانان می‌توانند در این بخش با نویسندگان و تصویرگران دیدار و گفت‌وگو کنند.

‎در این مراسم همچنین مسابقه صورتک و لباس شخصیت‌های کتاب‌های کودک و نوجوان برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

‎برای حضور در این مسابقه کودکان و نوجوانان می‌توانند به همراه خانواده‌ خود، صورتک یا لباس شخصیت‌های کتاب‌های کودک و نوجوانی را که دوست دارند و با آن‌ها خاطره دارند، طراحی کنند و به شکل یکی از شخصیت‌های کتاب‌ها دربیایند و در جشن شرکت کنند.

‎گروه اجرایی لاک‌پشت پرنده با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزوده است: از خانواده‌ها دعوت می‌کنیم که در این جشن همراه لاک‌پشت پرنده باشند، این همراهی با دفعه‌های پیش تفاوت دارد. این‌بار قرار است جشنواره‌ی لباس‌ها و صورتک‌های شخصیت‌های کتاب‌های کودک و نوجوان در کنار آیین اهدای نشان، برگزار شود.
‎شما کودکان و نوجوانان می‌توانید صورتک یک شخصیت را طراحی کنید، لباس او را بپوشید، خود را به شکل یک شخصیت گریم کنید و در جشن لاک‌پشت پرنده شرکت کنید.
‎تصور کنید! ششم اسفند شهرکتاب مرکزی میزبان کودکان و نوجوانانی است که به شکل شخصیت‌های محبوب خود درآمده‌اند. پس فرصت را از دست ندهید و به شخصیتی که دوست دارید فکر کنید، روز جشن در کنار لاک‌پشت پرنده حضور داشته باشید و روزی به یادماندنی را رقم بزنید.
‎گروه داوری لاک‌پشت پرنده صورتک‌ها و لباس‌های طراحی‌شده‌ای را که کودکان و نوجوانان پوشیده‌اند ارزیابی کرده و به برندگان جوایز ویژه‌ای تقدیم خواهند کرد.
‎برای شرکت در این جشنواره کافی است که در روز جشن (ششم اسفند) در شهر کتاب مرکزی عکسی از خود که به شکل یکی از شخصیت‌های کودک و نوجوان درآمده‌اید بگیرید و این عکس را برای کانال تلگرام لاک‌پشت پرنده بفرستید. لازم است که در عکس مشخص باشد که در جشن شرکت کرده‌اید. داوری بر اساس عکس‌های رسیده انجام خواهد شد و جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود.
‎نشانی کانال تلگرامی شهرکتاب مرکزی به این شرح است: @bookcitycentral

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر