پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۳۲۰
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت:‌ ۴۰ درصد مدارس استان هوشمندسازی شده و رتبه کنکور استان هم با اجرای طرح تقویت بنیه علمی از ۲۲ به ۱۶ ارتقا یافته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور وزیر اطلاعات با بیان اینکه همدلی، انسجام و وفاق خوبی در استان بوشهر حکمفرماست اظهار داشت: ما رمز موفقیت را اتحاد و برادری می دانیم و اگر توفیقی در استان بوشهر حاصل شده است به خاطر روحیه وحدت و همدلی مسئولان استان در سایه ولایت بوده است.

وی با قدردانی از مردم استان بوشهر برای حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان کرد: بر اساس رویکرد رئیس جمهور، دو برنامه جدی ما در سال آینده نشاط و امیدآفرینی برای جامعه و اشتغال و رونق کسب و کار است که وظیفه سنگین نظام اداری و اجرایی است و نیازمند همراهی همه قوا هستیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه باید موانع را از پیش پای مردم برداریم، خاطرنشان کرد: امنیت ما امنیت مردم محور است و اکنون در استان هم از امنیت قابل قبولی برخوردار هستیم.

وی با اشاره به عملکرد و اقدامات دستگاه های اجرایی در استان بوشهر بیان داشت: خدمت در نظام اسلامی افتخار است و مدیران باید خدمت به مردم و حل مشکلات مردم را در داولویت کاری خود قرار دهند.

استاندار بوشهر با اشاره به هزینه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی در بخش آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در دولت تدبیر و امید هزار و ۳۶۱ کلاس درس در استان بوشهر احداث، نوسازی شده ضمن اینکه سرانه فضای دانش آموزی از ۴ به ۶ متر مربع افزایش یافته است.

گراوند ادامه داد: همچنین ۴۰ درصد مدارس استان هوشمندسازی شده و رتبه کنکور استان هم با اجرای طرح تقویت بنیه علمی از ۲۲ به ۱۶ ارتقا یافته است.

وی با اشاره به حوزه ورزش و جوانان از هزینه دو هزار و ۷۸۰ میلیارد ریالی در این بخش خبر داد و گفت: با هزینه های صورت گرفته در بخش ورزش و جوانان سرانه ورزشی استان هم از ۶۰ سانتی به متر به ۱.۲ متر رسیده است.

استاندار بوشهر گفت: حجم صادرات کالاهای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی در استان بوشهر به ۷۱ میلیارد دلار رسیده ضمن اینکه در سال های اخرای شاهد افزایش سه برابری ظرفیت اینترنت، ۱۰ برابری شدن ظرفیت پهنای باند بودیم.

گراوند به اقدامات صورت گرفته در بخش گازرسانی در استان اشاره کرد و بیان داشت: ۹۲ درصد روستاهای استان بوشهر از شبکه گاز برخوردار شدند و برای این امر چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه عملکرد دولت و استان بوشهر در بخش سلامت قابل تقدیر است، اظهار داشت: احداث، بازسازی و نوسازی ۱۷۶ خانه بهداشت در استان بوشهر از جمله دیگر اقدام های مهم دولت تدبیر و امید دراستان بوشهر است.

گراوند ادامه داد: همچنین تعداد تخت های بیمارستانی از ۹۰۰ به یکهزار و ۴۰۰ تخت و با توجه به طرح های در دست اجرا این تعداد به ۲هزار تخت می رسد.

وی درباره سازمانهای مردم نهاد (سمن) گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد در استان بوشهر در دولت یازدهم از۱۶ به ۱۷۴ سمن در این استان افزایش یافته است و این بیانگر نگاه مثبت دولت به استفاده و بهره مندی از ظرفیت مردم است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از خدمات مدیرکل سابق اطلاعات استان بوشهر قدردانی و مدیرکل جدید هم معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر