جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۳۲۸
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر گفت: ویژه‌برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در 60 بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: هم‌زمان با ایام فاطمیه و در کنار اجرای مراسم مداحی و مرثیه‌سرایی، در 60 بقعه متبرکه استان بوشهر، سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود.

وی افزود: با اعزام 40 روحانی به این بقاع سعی شده تا سبک زندگی و سیره عملی اندیشه حضرت فاطمه‌زهرا(س)، عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی برای سوگواران آن حضرت تبیین و تشریح شود.

 معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر تصریح کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تجمع گسترده هیئات مذهبی در بقاع هر شهرستان و از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود که در بوشهر این مراسم در امامزاده عبدالمهیمن است.

حسینی یادآور شد: در بعد از ظهر روز شهادت حضرت زهرا(س) و از ساعت 16:30 دقیقه همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در بقاع همه شهرستان‌های استان انجام می‌شود که در شهر بوشهر در امام‌زاده عبدالمهیمن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در شام شهادت با محوریت سادات، ویژه‌برنامه شام غریبان و از ساعت 19 در یک بقاع از هر شهرستان انجام می‌شود.

 معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر یادآور شد: برپایی نمایشگاه یاس نبوی در بقاع شاخص و توزیع کتاب مسابقه بهشت یاس  نیز در بقاع متبرکه استان انجام می شود.

حسینی با اعلام این که جشنواره کشوری افغانستان‌شناسی در پنجم اسفندماه در بوشهر انجام می شود، گفت: در این روز مسابقات قرآنی توسط 60 نفر از نخبگان قرآنی در سه رشته قرائت، حفظ و تفسیر انجام می‌شود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر