شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۳۴۲
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی سد باغان هم اکنون حدود ۱۷ درصد است، گفت: تا پایان سال ۹۷، آب شرب لازم از طریق آب‌شیرین‌کن به جم می‌رسد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، شاپور رجایی بیان داشت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای دو پروژه بزرگ آبرسانی جم و سد باغان هزینه می شود که به ازای هر نفر جمعیت شهرستان ۷۰۰ هزار تومان هزینه می شود و تا سال ۱۴۰۴ هم آب شرب و هم آب صنعت از منابع زیر زمینی منفک می شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا امروز باید آب پروژه شیرین سازی آب دریا به جم می رسید که به دلیل مشکل در تامین اعتبار این پروژه با تاخیر مواجه شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: انتظار داریم تا پایان سال ۹۷، آب شرب لازم از طریق آب‌شیرین‌کن به جم برسد.

رجایی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، آب تامینی از طریق پروژه آب شیرین کن تا روستای کوری حیاتی در بخش مرکزی می رسد و آب بخش ریز و بخش دیگر بخش مرکزی از طریق سد باغان تامین می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر بیان کرد: سد در حال احداث باغان با ظرفیت ۳۲ میلیون مترمکعب در سال، آب شرب بخش ریز و آب صنعت را تامین می کند.

این مسئول با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی سد باغان هم اکنون حدود ۱۷ درصد است گفت: خط انتقال آب به بخش ریز از طریق شرکت پالایش گاز فجر جم تامین اعتبار می شود.

رجایی اظهار داشت: کل آب قابل برداشت و برنامه ریزی سد باغان ۱۶ میلیون متر مکعب است که مابقی آن تبخیر یا در زمین نفوذ می‌کند و یا به دلیل رسوبات سالیانه سد غیر قابل استفاده است.

وی افزود: از ۱۶ میلیون آب قابل برداشت سد باغان شش میلیون متر مکعب برای شرب و دو میلیون هم برای صنعت است.

مدیرعامل آب منطقه استان بوشهر به اجرای دو پروژه بزرگ آبرسانی جم اشاره کرد و گفت: چاه های شهرستان پلمپ و به صورت پدافندی در اختیار آب منطقه ای قرار می گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر