پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۳۵۱
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: در راستای بهبود فعالیت‌های بخش کشاورزی، کارگاه‌های آموزشی کشاورزی و آبزی پروری در بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، کبری توکلی صبح یکشنبه در جاشیه برگزاری کارگاه‌های آموزشی بخش کشاورزی در شهرستان بوشهر اظهار داشت: توسعه برنامه‌های آموزشی را به صورت ویژه در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: در همین راستا کارگاه آموزشی پرورش ماهیان زینتی با حضور ۲۰ نفر از اعضای صندوق خرد زنان روستایی در روستای کره‌بند از توابع دهستان انگالی در شهرستان بوشهر برگزار شد.

توکلی گفت: در این کارگاه آموزشی ابتدا در مورد ساخت آکواریوم و تجهیزات آن توضیحاتی ارائه گردید و سپس خصوصیات انواع ماهیان زینتی(ماهیان آب شیرین و آب شور) و همچنین نحوه نگهداری آنان و روش های مبارزه با انواع بیماری های ماهیان از جمله سفیدک، دم خوره یا پوسیدگی باله و ... توضیحاتی ارائه شد.

وی افزود: داشتن آکواریوم می‌تواند تاثیرات درمانی به سزایی نیز برای بعضی افراد داشته باشد. تحقیقات جالبی که در اواخر دهه ۸۰ انجام شد نشان داد که تماشای ماهیان آکواریوم استرس را کاهش می‌دهد و بدنبال آن می‌تواند باعث کاهش فشارخون نیز شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: تماشای جنب و جوش و بازی‌های بی پایان ماهی‌ها می‌تواند اثر بسیار مطلوبی بر تقویت ذهن، آرامش اعصاب و کاهش استرس در زندگی پر تنش کنونی داشته باشد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی اعضای صندوق با نحوه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و ایجاد اشتغال خانگی و آرامش در زندگی روزمره افراد بیان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: همچنین کارگاه آموزشی آفات و بیماری‌های گندم با حضور ۳۰ نفر از کارشناسان و کشاورزان در روستای کره بند دهستان انگالی از توابع شهرستان بوشهر برگزار شد.

توکلی افزود: در این کارگاه آموزشی ابتدا در مورد علف های هرز گندم توضیحاتی ارائه گردید و سپس انواع سم های مورد استفاده جهت از بین بردن علف های هرز و انواع علف کش ها مطالبی ارائه شد.

وی اضافه کرد: علف‌های هرز به دو نوع پهن برگ و باریک برگ تقسیم می‌شود که علف‌های هرز پهن برگ نیز به دو دسته علف های هرز یکساله و دایمی تقسیم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: روش‌های کنترل علف‌های هرز مزارع گندم به دو طریق زراعی و شیمیایی امکانپذیر است.

وی گفت: هر گیاهی که به صورت ناخواسته و بر خلاف کشت در مزرعه رویش پیدا کند علف هرز محسوب می‌شود، هر چند که خود جزو گیاهان زراعی بوده و به تنهایی ممکن است با عنوان یک محصول کشت شود ولی در مزرعه مورد نظر به عنوان علف هرز محسوب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر