جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۳۶۶
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۴

فکرشهر: معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: استفاده از ظرفیت ریلی در بنادر مهم از سیاست های این سازمان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، منصور آرامی روز یکشنبه در آیین معارفه سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: سازمان بنادر اکنون استفاده از ظرفیت ریلی در بنادر را بجد دنبال می کند زیرا این مهم از تاکیدهای رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی است.

آرامی ادامه داد: اکنون بخشی توان ریلی خارج از بنادر است که باید از ظرفیت ریل در کشور استفاده کنیم و در بخشی که جابه جایی کالا داریم نیز باید بنادر را در آن دخیل بدانیم.

وی تاکید کرد: این سیاست کلی سازمان بنادر و دریانوردی است که در بنادر مهم که جابه جایی کالا و بار صورت می گیرد نقش ریل را پررنگ تر کنند که در این بین بندرهای شهید رجایی و امام در اولویت هستند و بوشهر نیز چون تاکنون به شبکه ریلی متصل نشده می تواند در اولویت های بعدی باشد.

آرامی افزود: برای پررنگ تر شدن نقش ریل در بنادر سازمان بنادر و دریانوردی دچار تغییر و تحولاتی شد که از جمله آن می توان به راه اندازی اداره ریلی و اداره کل لجستیک و حمل و نقل چند وجهی در حوزه معاونت بندری نام برد.

وی افزود: در این ارتباط از ظرفیت ساختار و نیروهای متخصص استفاده کنیم تا در حوزه ریل و حمل و نقل چند وجهی تمرکز بیشتری ایجاد شود.

آرامی اظهار داشت: این مهم در آینده برای پیشرفت اقتصاد و بازرگانی کشور سودمند است و در بودجه و برنامه ششم نیز گنجانده شده است.

وی در ارتباط با اولویت سازمان بنادر و دریانوردی در استان بوشهر گفت: حل مشکلات حمل و نقل دریایی برای ایجاد اشتغال و توسعه استان بوشهر ظرفیتی قابل توجه است.

آرامی بیان کرد: وجود بندرهای کوچک ایجاب می کند تا سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه بندری استان بوشهر اهتمام ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: وجود بنادر کوچک و حائز اهمیتی مانند خارگ و عسلویه در استان بوشهر از جمله ظرفیت هایی است که ظرفیت های بندری این استان را از سایر استان ها متمایز کرده است.

آرامی گفت: برای توسعه بندر بوشهر نیازمند توسعه پسکرانه هستیم که این امر بخوبی در جزیره نگین در حال تحقق است.

وی افزود: احدث اسکله های جدید و لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر به عنوان طرح هایی است که احداث آنها قدرت و توان حمل و نقل این بندر را افزایش می دهد.

در این آیین نورالله اسعدی به عنوان سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انتخاب شد.

نورالله اسعدی نیز پیش از این سمت مدیریت اداره بنادر و دریانوردی شهرستان گناوه را عهده دار بود.

پیش از این محمد مهدی بنچاری مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان بوشهر بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر