جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس شورای روستای شول گناوه به «فکرشهر» خبر داد:
فکرشهر- اسماء بوستانی: رییس شورای روستای شول گناوه می گوید عده ای از ساکنین این روستا که در شرکت پترو امید آسیا کارگری می کردند، پس از اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان، بازداشت شده اند.
کد خبر: ۴۱۶۵۱
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

فکرشهر- اسماء بوستانی: رییس شورای روستای شول گناوه می گوید عده ای از ساکنین این روستا که در شرکت پترو امید آسیا کارگری می کردند، پس از اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان، بازداشت شده اند.

ملک- زاده، در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر» در این باره گفت: اسفند ماه سال 1390 شرکتی به نام پترو امید آسیا در شهرستان گناوه تاسیس شد که 60 درصد از زیربنای این شرکت در دیلم و 40 درصد آن در حوزه گناوه می باشد. این شرکت نیازهای خود را از شهر گناوه و روستاهای اطراف آن برطرف می کند.

وی افزود: این شرکت، در سال 1391 همزمان با شروع به مخزن سازی، اقدام به گرفتن نیرو کرد و 20 در صد از نیروهای را بومی و 80 درصد دیگر را نیروهای غیر بومی گرفتند.

رییس شورای روستای شول گناوه ادامه داد: عده ای از این کارگران، سال 94 برای پیمانکار پترو امید (تهران جنوب) کار کردند که خود پترو امید متعهد شده بود که حقوق این کارگران را پرداخت کند؛ اما بعد از گذشت دو سال و رفت و آمد کارگران به این شرکت برای پرداخت حقوق شان، نه تنها حق و حقوق این کارگران داده نشد بلکه آنها بازداشت هم شدند و به مدت 24 ساعت در بازداشت به سر بردند که بنده به عنوان رییس شورای روستای شول وثیقه گذاشته و این کارگران را از بازداشت بیرون آوردم.

ملک زاده توضیح داد: از 1300 نیرویی که برای تاسیسات مخازن نیاز داشتند، 13 نفر نیروهای بومی که 8 نفر آنها از روستای شول و 5 نفر دیگر از روستاهای بخش مرکزی بود گرفتند؛ این 13 نیرو بعد از اتمام تاسیس مخازن این شرکت که سال 1394 بوده تاکنون، حقوق خود را دریافت نکرده اند و حتی بازداشت هم شده اند و من نمی دانم چه کسی پاسخگوی این کارگرانی است که در حق آنها ظلم شده؟!

وی با گلایه از این عدم پرداخت حقوق کارگران و حتی بازداشت آن ها به علت تجمع، در ادامه خطاب به مسئولین گفت: شرکت پترو امید تمام نیازهای خود را از طریق شهر گناوه و روستای شول برطرف می کند و از امکانات این منطقه، (اورژانس، درمانگاه و...) استفاده می کند، ضمن این که
روستای شول نزدیک ترین روستا به مخازن نفتی این شرکت می باشد، اما از نیروهای این روستا استفاده نمی کند و حق و حقوقشان را نمی دهد.

رییس شورای روستای شول اضافه کرد: طبق مصوبه مجلس، باید از پیمانکاران بومی در قالب مناقصه برای حضور در شرکت دعوت شود ولی شرکت پتروامید اصلا اینکار را انجام نمی دهد و علل اصلی استفاده نکردن از نیروهای بومی نیز همین مسئولان غیر بومی و پیمانکاران غیر بومی هستند؛ این شرکت نیز با وجود جوانان بیکار در روستای شول و شهر گناوه تمام نیروهای خود را از کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان و شهرهای دیگر گرفته است. باید پرسید چرا این شرکت این گونه عمل می کند؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر