جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بی توجهی مسئولین به مشکل ته لنجی در آستانه سال نو، لنج داران و ملوانان استان بوشهر را بر آن داست تا برای تعیین تکلیف کالای همراه مسافر(ته‌لنجی)، بار دیگر و برای چندمین بار طی سال جاری، در بنادر استان بوشهر و جلور گمرک و استانداری، تحصن کرده و حتی سفره ی خالی چند صد متری پهن کنند...
کد خبر: ۴۱۷۱۲
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱

فکرشهر: بی توجهی مسئولین به مشکل ته لنجی در آستانه سال نو، لنج داران و ملوانان استان بوشهر را بر آن داست تا برای تعیین تکلیف کالای همراه مسافر(ته‌لنجی)، بار دیگر و برای چندمین بار طی سال جاری، در بنادر استان بوشهر و جلور گمرک و استانداری، تحصن کرده و حتی سفره ی خالی چند صد متری پهن کنند.

به گزارش فکرشهر، این اعتراضات و تحصن ها که در یک فضای مسالمت‌آمیز انجام می شود، تنها یک درخواست دارد و آن هم، اجازه ترخیص کالاهایی که به عنوان همراه ملوان و ته لنجی به بنادر استان وارد شده و البته که مسئولین استان بوشهر، اجازه ی خروج آن ها از لنج و اسکله را نمی دهند.

همین امر باعث اعتراض مردم شده و حتی ائمه جمعه را نیز به اعتراض واداشته و ان ها نیز خواستار رسیدگی به این وضعیت شده اند.

در همین حال، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفته که شورای تامین استان بوشهر در مورد تعیین وضعیت واردات و تخلیه کالای «ته‌لنجی» تصمیم‌گیری می‌کند.

سید کمال‌الدین شهریاری این سخنان را شنبه‌شب در جمع خبرنگاران گفته و افزوده است: معیشت بسیاری از مردم استان بوشهر و مرزنشینان به دریا و تجارت وابسته است و باید در همه تصمیم‌گیری‌ها به مردم توجه جدی شود؛ بر همین اساس با پیگیری‌های انجام شده همه نمایندگان استان و

مسئولین استانی و تایید وزیر کشور، وزیر اقتصاد و دارائی و رئیس کل گمرک ایران، مقرر شد تصمیم‌گیری در مورد برگشتن تخلیه ته‌لنجی به روال سابق در اختیار شورای تامین استان بوشهر گذاشته شود.

وی افزود: امیدواریم با حمایت های استاندار بوشهر و مسئولان استانی شاهد تصویب مجاز بودن تخلیه کالای ته لنجی در جلسه امشب شورای تامین استان بوشهر باشیم؛ همچنین امیدواریم هرچه سریعتر کارگروه و کمیسیون اقتصادی دولت با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تعاونی لنجداران استان بوشهر تشکیل شده تا به صورت اصولی ایرادات آیین نامه ته‌لنجی رفع، تصویب و ابلاغ شود.

همچنین، خبرگزاری فارس یه نقل از یک منبع آگاه نوشت که با پیگیری‌های به عمل آمده و موافقت رئیس گمرک ایران، به گمرکات استان بوشهر اجازه داده شد تا پایان فروردین ماه سال آینده اقدام به آزادسازی کالاهای موجود لنج‌ها و ته‌لنجی کنند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر