جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان در دفتر «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر: سرهنگ جواد رضوی که به همراه معاونت اجتماعی انتظامی دشتستان، به دفتر «فکرشهر» آمده بود، در دیدار با مدیرمسئول، سردبیر و هیات تحریریه نشریه، گفت: نیاز است که مردم نسبت به موضوعات آگاهی داشته باشند، زیرا برخی از اتفاقات ناشی از بی اطلاعی مردم نسبت به موضوعات است و...
کد خبر: ۴۱۸۶۳
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳

فکرشهر- الهام راسخی: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان می گوید میزان قتل در این شهرستان به نسبت مشابه سال گذشته، 38 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ جواد رضوی که به همراه معاونت اجتماعی انتظامی دشتستان، به دفتر «فکرشهر» آمده بود، در دیدار با مدیرمسئول، سردبیر و هیات تحریریه نشریه، گفت: نیاز است که مردم نسبت به موضوعات آگاهی داشته باشند، زیرا برخی از اتفاقات ناشی از بی اطلاعی مردم نسبت به موضوعات است و من خوشحالم که تعامل خوبی بین مجموعه  نیروی انتظامی و سایت های خبری برقرار شده است و آسیب های اجتماعی را نشر می دهید.

وی توضیح داد: زمینه ابتدایی بسیاری از اتفاقاتی که منجر به جرم می شود، آسیب های اجتماعی و انحرافات رفتاری است و از همه مهم تر، اعتیاد است؛ با اطلاعاتی که از طریق سایت های خبری در اختیار شهروندان قرار می گیرد، آگاهی بخشی به مردم انجام می شود تا این معضلات و آسیب ها تبدیل به جرم نشود. 

سرهنگ رضوی پیرامون مسئولیت ها و فعالیت های نیروی انتظامی نیز در پاسخ به خبرنگار «فکرشهر»، گفت: مجموعه نیروی انتظامی با تعاملاتی که با مسئولین در حوزه های مختلف دارد همینطور که به موضوعات امنیتی می پردازد، در بحث آموزش در خصوص آسیب های اجتماعی هم ورود کرده و برای والدین و دانش آموزان در مدارس از طریق کارشناسان نیروی انتظامی کلاس آموزشی برگزار می کنیم تا موارد مشابهی که برای دیگران رخ داده برای آن ها اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: برخی از اتفاق ها نیز در گذشته، ناشی از رسوم غلط بود که خوشبختانه امروزه کمتر اتفاق می افتد؛ نمونه اش هم تیراندازی در مجالس عروسی است که در گذشته به وفور شاهد اتفاقات تلخ در این زمینه بودیم، اما در حال حاضر، با پیگیری ها و جدیت نیروی انتظامی، نمونه این اتفاقات کم تر شده؛ در مراسم هایی که در تالارها  و محل های عمومی برگزار می شود، صاحبان تالارها را مکلف کرده ایم که تیراندازی صورت نگیرد و آن تیراندازی هایی هم که در محل های شخصی است، بسیار کمتر شده است.

فرمانده انتظامی دشتستان، پیرامون میزان جرایم رخ داده در شهرستان نیز گفت: خوشبختانه با بالا رفتن بلوغ فکری مردم و اگاهی بخشی، ما در اکثر شاخص های امنیتی و جرائم با کاهش مواجه بوده ایم؛ به طور مثال، در بحث قتل، با 38 درصد کاهش مواجه بوده ایم؛ ضمن این که در بحث قتل، در حال حاضر، بیشتر قتل ها بر اثر اختلافات خانوادگی است و امنیتی نمی باشند.

وی، ابراز امیدواری کرد که در سال آینده، با کاهش بیشتر جرائم در دشتستان مواجه شویم و افزود: امیدواریم با کاهش بیشتر و بهتر جرائم، مردم بتوانند با آرامش و امنیت بیشتری زندگی کنند.

سرهنگ جواد رضوی، درباره ی برنامه های اجتماعی و آموزشی سال آینده ی نیروی انتظامی دشتستان نیز گفت که این برنامه ها بر اساس شعار سال و سخنان رهبری در ابتدای سال تعیین می شود و افزود: نیروی انتظامی، بر اساس شعار سال که توسط رهبری اعلام می شود، یک برنامه راهبردی را برای کل سال تدوین و ابلاغ می کند که آن برنامه ها برگرفته از آن سلسله مراتب است، مثلا در رابطه با اقتصاد مقاومتی، مبارزه با کالای قاچاق در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: یک سری موضوعات هم برمی گردد به خود شهرستان دشتستان که در آخر سال جمع بندی کرده و می بینیم که در چه حوزه هایی باید بیشتر فعالیت کنیم.

نرگس محمدزاده فرد، مدیرمسئول هفته نامه «به فکرشهر» و پایگاه خبری «فکرشهر» نیز در این نشست، یکی از عوامل مشکلات اجتماعی، خشونت ها و جرایم رخ داده در دشتستان را، نبود گفت و گو در جامعه عنوان کرد و گفت: «گفت و گو»، حلقه گم شده جامعه ماست و با نهادینه کردن این مساله در جامعه و آموزش آن، می توان در راستای کاهش عصبانیت ها، جرایم و خشونت ها گام برداشت.

محمد محمدزاده فرد، سردبیر «فکرشهر» نیز در این نشست، پیرامون همکاری بیشتر نشریه با نیروی انتظامی درباره معضلات اجتماعی و تهیه ی برخی گزارش های تحقیقی، مطالبی بیان داشت که با استقبال و موافقت فرمانده ی انتظامی دشتستان مواجه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر