پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۸۶۷
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۹

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت:درانتخاب معاونان، فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاههای اجرایی استقلال رای دارم و هرکسی را در هر منصبی برگزیدم انتخاب شخصی خودم بوده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست شورای اداری و آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر افزود: براساس قانون 85درصد مدیران حوزه های ستادی استانداری ، فرمانداری و بخشداری ها را می توان از بدنه وزارت کشور انتخاب کرد.

وی یادآورشد:کارآمدی نظام اداری، سلامت مالی و اداری خط قرمز عزل و نصب ها در این استان است.

استاندار بوشهر اظهارداشت: انعقاد قرارداد ساخت راه آهن شیراز-بوشهر بهترین عیدی دولت تدبیر و امید به مردم این استان است که زمینه شتاب توسعه ای را فراهم می کند.

وی گفت:با انعقاد قرارداد ساخت راه آهن شیراز - بوشهر یکی از مطالبه های مردم عملیاتی و به این وسیله پایتخت تجارت ایران رونق بیشتری می گیرد.

گراوند اضافه کرد: در کنار راه آهن بافق - بندرعباس جای راه آهن بوشهر- شیراز خالی بود که با امضای قرارداد این خط ریلی توسعه استان بوشهر شتاب می گیرد.

استاندار بوشهرگفت: تخصیص هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سال آینده استان بوشهر به راه آهن بوشهراز جمله اقداماتی است که برای سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه انجام شده است.

گراوند یادآورشد: استان بوشهر روزگاری به عنوان پایتخت تجارت ایران بود و وصل این استان به خط ریلی سراسری توسعه و آبادانی این استان و ایران اسلامی را به دنبال دارد.

وی گفت: از مهمترین دستاورد نشست هم اندیشی کمیسیون عمران و بودجه مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر تامین سهم 15 درصدی فاینانس از محل صندوق توسعه ملی بود. 

وی بیان کرد: یکی از مشکلات در فاینانس پروژه‌ها تامین سهم 15 درصدی بود اما با همراهی مجلس در بودجه 97 پیش بینی شد که این سهم از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارگیری سکوی فاز 22 پارس جنوبی از صدرای بوشهر گفت: با بارگیری 9 سکوی دیگر تا سال آینده میزان برداشت ازمیدان مشترک گازی با کشور همسایه پیشی می گیریم.

گراوند گفت: ناآرامی های دیماه امسال زنگ خطری برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی بود که باید نقاط ضعف را شناخت و برای برطرف کردن آنها گام برداشت.

استاندار بوشهر با تاکید بر آسیب شناسی ناآرامی دیماه اضافه کرد: نظام اداری کشور باید با فساد به هر نوع و شکلی برخورد جدی کند.

وی برضرورت تکریم ارباب رجوع، صداقت و خدمت رسانی به مردم تاکید کرد.

گراوند گفت: با وجود اینکه مردم استان بوشهر در دیماه با مشکل تخلیه ته لنجی روبه رو بودند ولی با تیزبینی، هوشیاری و درایت اجازه ندادند کمترین مشکلی در استان به وجود آید.

وی با اشاره به ورود شش میلیون میهمان نوروزی به استان بوشهر در سال گذشته افزود: دستگاههای اجرایی با استفاده از همه ظرفیتها و توان خود آمادگی پذیرایی از میهمانان نوروزی را داشته باشند.

گراوند همچنین نشاط اجتماعی و امید آفرینی را از وظایف حوزه سیاسی امنیتی استانداری بوشهر عنوان کرد و افزود: استفاده از توان مدیریتی بانوان و جوانان در بخش های مختلف از سیاست های دولت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر نیز گفت:برخورداری از سابقه 110 ساله آموزش نوین و 100 سال روزنامه نگاری نشان از فضل و بزرگی مردم این استان است.

مجید خورشیدی افزود: خودم را ملزم به رعایت توصیه حضرت علی (ع) می کنم که فرمودند در مقابل چنین مردمانی باید فروتن، نرم خو و گشاده روی باشیم.

وی ادامه داد: عمل به قانون اساسی بعنوان اساس بنیاد بشری، هماهنگی بین دستگاهها، تعامل با جریان ها و گروههای سیاسی، قشرها، مذاهب و اقوام ،عمل به قانون، پیشبرد منویات رهبر معظم انقلاب و اهداف دولت تدبیر و امید از جمله محورها و برنامه های این معاونت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر