جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۸۶۸
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۱

فکرشهر: معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مطابق بخشنامه آموزش و پرورش امسال به جای پیک‌های نوروزی، طرح عید و داستان جایگزین شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، رضوان حکیم‌زاده در برگزاری جشنواره عیدانه با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه این جشنواره فرصت مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی اسلامی اظهار داشت: این جشنواره در عین حالی که زمینه نشاط و شادابی کودکان در محیط آموزشی فراهم می‌کند با ادبیات کهن آشنا می‌شوند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حذف آزمون تیزهوشان براساس اصول تعلیم و تربیت است افزود: حذف آزمون ورودی مدرسه تیزهوشان از پایه هفتم براساس اصول تعلیم و تربیت و به منظور تحقق هدف‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص برگزاری و یا برگزار نشدن آزمون ورودی مدرسه تیزهوشان تصمیم گیری کرده است خاطر نشان کرد: این تصمیم به منظور تحقق اهداف سند بنیادین و با توجه به اینکه آماده سازی برای تست‌های چند گزینه‌ای در تضاد با ارزشیابی کیفی و توصیفی در دوره ابتدایی است اتخاذ شده است.

وی خاطر نشان کرد:این تصمیم به منظور احیا جریان تعلیم و تربیت در مدارس ابتدایی و از میان برداشتن استرس و اضطراب دانش آموزان انجام شده است که در این صورت دانش آموزان در محیط مشارکتی از یادگیری لذت برده و از طرفی اهداف سند بنیادین محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه  طرح عید و داستان جایگزین پیک‌های نوروزی شد ه است افزود: مطابق بخشنامه آموزش و پرورش نوروز امسال به جای پیک‌های نوروزی، طرح عید و داستان جایگزین شده است.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این طرح دانش آموزان در سه قالب داستان گویی، داستان نویسی و داستان خوانی، شنیده‌ها و مشاهدات خود را از سفر، مطالعه و قصه‌های بزرگترها بازگو می‌کنند.

حکیم‌زاده بیان کرد:این طرح با هدف افزایش مهارت خواندن، نوشتن، گفتن و قوه تخیل و از طریق قالب مناسب تربیتی انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر