جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بهره‌برداری از 3 پروژه در دانشکده کشاورزی برازجان؛
فکر شهر: استاندار بوشهر افزود: یکی از سرمایه های بزرگ و ارزشمند برداشت 600 هزار تن گوجه فرنگی در سال است که خود در راستای اشتغال نقش مفیدی دارد .مسئولین نیز باید همت و همکاری داشته باشند و زمینه را برای حل مشکلات جامعه فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند از ظرفیت های مفید استفاده کنند...
کد خبر: ۴۱۸۹۱
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

فکر شهر - اسماء بوستانی: آیین افتتاح ساختمان جدید دانشکده کشاورزی شهر برازجان با حضور استاندار بوشهر، فرماندار دشتستان، شهردار برازجان و جمعی از مسئولین برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر در این افتتاحیه اظهار داشت: امروز خرسندم که شاهد یکی از دستاوردهای مفید دولت تدبیر و امید هستم. که این مهم با پیگیری های فرماندار دشتستان و رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر و ... به سرانجام و بهره برداری رسیده است.

عبدالکریم گراوند پیرامون مشکل فارغ التحصیلان دانشجویان این دانشگاه گفت: در حوزه اشتغال در تمامی رشته های تحصیلی مشکل وجود دارد و بزرگترین ایراد ما این است که تا کنون نتوانسته ایم نگاه و فرهنگ کار را در جامعه ترویج دهیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دشتستان قطب کشاورزی استان بوشهر است، افزود: شهرستان دشتستان بهترین انتخاب برای قرارگیری دانشکده کشاورزی بوده و به عقیده من مکان یابی به منظور استقرار این دانشکده به درستی صورت پذیرفته است.
 
گراوند خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی با نوآوری و خلاقیت می‌توان کاری کرد که فارغ التحصیلان رشته کشاورزی از بابت اشتغال آسوده خاطر باشند.


 
وی ابراز داشت: ان‌شالله مصمم هستیم که بودجه‌های پژوهشی استان را جمع آوری کرده و با کمک هم و هم افزایی اعتبارات پژوهشی را در مسیری که بتواند به توسعه کشاورزی و دیگر رشته‌ها و همچنین موارد مطالعاتی و علمی کمک نماید هزینه کنیم.

استاندار بوشهر افزود: یکی از سرمایه های بزرگ و ارزشمند برداشت 600 هزار تن گوجه فرنگی در سال است که خود در راستای اشتغال نقش مفیدی دارد .مسئولین نیز باید همت و همکاری داشته باشند و زمینه را برای حل مشکلات جامعه فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند از ظرفیت های مفید استفاده کنند. 
 

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این مراسم اذعان داشت: دانشکده از نظر زیر ساختی به شرایط مطلوبی رسیده است. فعالیت های ما طی یکسال اخیر شروع شده و پرورش زنبور عسل، کشت گیاهان دارویی، خرما و ... عمدتا به ثمر رسیده اند و بزودی شاهد تولید انبوه آن ها خواهیم بود.

عبدالمجید مصلح مشکلات دانشکده کشاورزی را موقعیت این دانشگاه نسبت به دسترسی آن به شهر دانست و افزود: بدلیل موقعیت فعلی دانشگاه تعداد دانشجویان کاهش یافته و استقبال دانشجوها محدود است. 

وی ادامه داد: 100 هکتار زمین در شهر وحدتیه متعلق به دانشکده کشاورزی است که در حال حاضر شاهد کشت نخل در آن مکان هستیم. ما نیز به دنبال یک برنامه ترکیبی هستیم تا بتوانیم دانشجویان را در آن مزرعه تولید کار کنند. دیگر مشکلات دانشکده املاکش است که مسئولین قضایی و امنیتی و استاندار در راستای حل این مشکل  باید تلاش کنند.

به گزارش فکرشهر، در این آیین، ساختمان جدید دانشکده کشاورزی برازجان، گلخانه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی و همچنین آزمایشگاه کشت بافت نیز به بهره برداری رسید.

برای دیدن تصاویر بیشتر (اینجا) کلیک کنید.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر