پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ محمدی مطرح کرد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: نشست خبری اصحاب رسانه با رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دشتستان 20 اسفند ماه 96 برگزار شد...
کد خبر: ۴۱۸۹۲
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

فکرشهر - اسماء بوستانی: نشست خبری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دشتستان با اصحاب رسانه، 20 اسفندماه 96 برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دشتستان اظهار داشت: اداره منابع طبیعی همپای دیگر ادارات با توجه به اهداف سازمان هر سال از 15 تا 21 اسفند ماه را هفته منابع طبیعی دانسته و راهکارهایی جهت بهتر انجام دادن فعالیت های این اداره در دستور کار خود قرار داده است.

ابوالقاسم محمدی  ادامه داد: در استان بوشهر و شهرستان دشتستان دید مردم نسبت به منابع طبیعی تغییر کرده است و طی دو تا سه سال اخیر عملکردها بیشتر با مشارکت مردم بوده است. روز ابتدای درختکاری سه تا چهار شهر و روستا درخواست خود برای حضور و شرکت در برنامه های این ایام اعلام کردند و تا زمانی که مردم نخواهند کار دولت ماندگاری خوبی نخواهد داشت و مردم در طراحی و اجرای پروژه ها باید حضور داشته باشند.

وی پیرامون برنامه های هفته درختکاری گفت: امسال در هفته درختکاری حدود 50 برنامه را در سطح شهرستان اجرا کردیم که نسبت به سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشت و این پیشرفت را مدیون مردم و سمن ها هستیم. محدودیت های اعتباری نتوانست مانع انجام فعالیت های پیش روی ما شود و بدون دریافت وجه برنامه ها را اجرا کردیم‌.

محمدی با بیان اینکه 800 هکتار در هفته درختکاری نهال کاری شده است، افزود: 230 هکتار در بخش بوشکان، 100 هکتار در بخش ارم و 70 هکتار نیز در بخش شبانکاره نهال کاری شده است و با توجه به ارزش کشت درخت برای بشریت، قطعا تاثیر بسزایی در سرسبزی و کاهش آلاینده های زیست محیطی دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان اذعان داشت: اداره منابع طبیعی برای جلوگیری از فرسایش و شیب زمین اقدامات آبخیزداری را با توجه به اعتبارات استانی و ملی کسب می کند و در سطح شهرستان به مرحله اجرا می رساند و در حال حاضر 40 پروژه آبخیزداری در سطح شهرستان در حال اجرا است که به امید حق بتوانیم تاثیر این سازه ها را در سال های آینده ببینیم. امسال نیز 14 پروژه تکمیلی را در دست داریم که ان شاالله تا قبل از سال جدید به مرحله اجرا در خواهند آمد.

محمدی ادامه داد: با توجه به محدود بودن نیرو برای جلوگیری از تخریب اراضی ملی، یگان حفاظتی که به صورت روزانه گشت زنی دارد فعال است و گشت زنی هر 50 تا 70 هکتار به عهده یک نیرو است.

وی ضمن تشکر از همکاران دادگستری تصریح کرد: در سال 1396 بالغ بر 560 هکتار اراضی کشاورزی که در دست مردم بود را پس گرفتیم که بیشتر این اراضی در بخش شبانکاره بود.

محمدی پیرامون برنامه های امسال برای پارک جنگلی سرکره، اعلام کرد: در سال جاری  پروژه آسفالت سازی در پارک جنگلی سرکره را خواهیم داشت. حدود 10 هکتار میانه کاری انجام خواهد شد. 4 چشمه سرویس بهداشتی احداث شده و 6 آلاچیق و 10 سکوی سیمانی در برنامه اجرایی ما قرار دارد و در کل حدود 400 میلیون تومان برای پارک سرکره در سال جاری هزینه خواهیم کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای طرح ترسیب کربن در شهرستان دشتستان گفت: 60 هزار هکتار تحت تاثیر ترسیب کربن قرار خواهیم داد. هدف از ترسیب کربن فرصت دادن به گیاه است تا بتواند برای انسان کار انجام دهد. که یکی از پروژه های ترسیب کربن فعال کردن جوامع روستایی است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی برای تامین آب مورد نیاز دامداران 13 منبع ده هزار لیتری را خریداری و در بین دامداران توزیع کردیم.

محمدی انتظار خود را از مردم اینچنین بیان کرد: اقدام به قطع درختان نکنند، در محیط طبیعت زباله نریزند و از محیط و فضای گردشگری خود به نحو احسن استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر