سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۹۰۰
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: بیکاری فرزند شهید در کنار ظرفیت‌های بالای استان بوشهر زیبنده نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز بنیاد شهید اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه رفع مشکلات مسکن، واگذاری زمین، و اعطای وام مسکن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۱۰ واحد مسکونی برای خانواده شهدا و ایثارگران ساخته می‌شود، اضافه کرد: ۲۵۹ قطعه زمین واگذار شده و دنبال واگذاری زمین به ایثارگران در عالی‌شهر هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۲۷۱ فقره وام مسکن چهار درصد واگذار شده که مبلغ وام در مرکز استان ۷۰ میلیون، در مراکز شهرستان‌ها ۶۰ میلیون و در روستاها ۳۵ میلیون تومان است.

وی از برگزاری ۴۰۰ یادواره شهدا در استان بوشهر خبر داد و افزود: خدمات‌دهی به دو هزار و ۷۰۰ دانشجو، دیجیتالی‌کردن ۸۰ هزار آثار شهدا و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی بخشی دیگر از اقدامات انجام شده است.

ساماندهی گلزار شهدا

تشکری با اشاره به اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا در استان بوشهر بیان کرد: ۲۱۰ گلزار شهدا و هزار و ۹۶۶ مزار شهید در استان بوشهر با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال ساماندهی شده است.

وی با اشاره به تقبل هزینه‌های بیمه تکمیل در بخش درمان خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفت: مجتمع توانبخشی با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و خدمات تخصصی در این مرکز ارائه می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به پرداخت حق پرستاری برای خانواده شهدا ادامه داد: هزار و ۸۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران بیکار هستند که ۹۹ نفر از آنها فرزند شهید هستند.

وی یکی از چالش‌های جدی را بیکاری فرزندان شهدا عنوان کرد و افزود: استان بوشهر ظرفیت بالایی در زمینه اشتغال دارد و بیکاری فرزندان شهدا در استان بوشهر در کنار این ظرفیت‌ها زیبنده نیست.

اجرای ۲۵۰ برنامه در استان

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به ۲۲ اسفندماه روز شهدا، اظهار داشت: در هفته جاری ۲۵۰ برنامه نکوداشت یاد شهدا و تلاش ایثارگران در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

سید محسن موسوی با اشاره به تلاش ویژه برای رسیدگی به نیازها و مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران بیان کرد: امور تحصیلی و فرهنگی خانواده شهدا و ایثارگران یکی از اولویت‌های مهم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر