پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۹۱۳
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳

فکرشهر: رئیس سازمان خصوصی سازی: ۴۹ میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند و صورتحساب سهامشان را دریافت کرده اند.

به گزارش فکرشهر، علي اشرف عبدالله پوري حسيني با اشاره به رونمایی از سامانه سهام عدالت در ۱۷ اسفند ۹۵ گفت: ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند و صورتحساب سهامشان را دریافت کرده اند.

وی که در آيين نکوداشت ساماندهي سهام عدالت سخن مي گفت افزود: اين سامانه در يکسال 140 ميليون خدمت الکترونيکي به 49 ميليون نفر ارائه کرد و با 100 حمله بزرگ سايبري دست و پنجه نرم کرده است.

وي تصريح کرد: در حال حاضر هر مشمول سهمي يک ميليون تومان اسمي ولي به ارزش 2 و نيم ميليون تومان در اختيا دارد که براي نخستين بار سود قانوني آن را پرداخت کرديم.

وي تصريح کرد: تا به امروز سود سهام عدالت 19 گروه از 20 گروه مشمول پرداخت شده و تنها گروه کارمندان دستگاههاي اجرايي و بازنشستگان باقيمانده که آن هم تا پايان سال انجام مي شود.

پوري حسيني با اشاره به پرداخت 26 هزار توماني سود در ديماه گفت: بايد تاثيرگذاري اين مبلغ را در مناطق محروم ديد.

وي گفت: حالا تنها يک قدم به پايان اجراي اين طرح باقيمانده و آن عرضه اوراق به مشمولان است که احساس عميق تر مالکيت را به همراه داشته باشند که اميدوارم با تصويب مجلس امکان معامله آن در بورس فراهم شود.

به نوشته خبرگزاري صداوسيما، به پاس اتفاقات خوشایند در حوزه سهام عدالت در یک سال گذشته آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت آغاز به کار کرد.

اين برنامه با اين هدف که پس از ده سال براي مشمولين مشخص مي‌شود که در طي اين سال ها چه ميزان سود از شرکت ها به حساب خزانه واريز شده، صورت حساب هاي آنها تعيين مي شود، از مشمولين شماره شبا دريافت شد، سود عملکرد سال 95 که از سال دهم سهام عدالت گذشته واريز شد و بسياري از اقدامات مشابه صورت گرفته است .آيين رونمايي در سال گذشته با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي، رئيس سازمان خصوصي سازي و البته اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور به عنوان مهمان ويژه برگزار شده است.

به گفته مسئولان خصوصي سازي از 20 گروه شغلي با 18 گروه به طور قطعي تسويه حساب شده اند و با گروه روستاييان و عشاير همينطور گروه شاغلين دستگاه هاي اجرايي و بازنشستگان نيز تا پايان سال سودشان را به صورت کامل دريافت مي کنند.

پارسال همين موقع ها بود که از سامانه سهام عدالت رونمايي شد و امروز آئيني برگزار شده به رسم نکوداشت ساماندهي سهام عدالت، با حضور 1200 مشمول آن ، اين مشمولان از گروه هاي مختلف  از جمله مشمولان تحت پوشش نهادهاي حمايتي کميته امداد و سازمان بهزيستي، روستائيان، عشاير، زنان سرپرست خانوار، کارگران فصلي و ساختماني و ...هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر