شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۹۲۹
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

فکرشهر: مدیر مرکز ثبت سینوزیت مزمن از شیوع بسیار بالای این بیماری در استان بوشهر در مقایسه با سایر مناطق دنیا خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، شکرالله فرخی در سمینار یک روزه تازه‌های رینیت و سینوزیت اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز ثبت سینوزیت مزمن با هدف خدمات پژوهشی، تشخیصی و درمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع بسیار بالای بیماری سینوزیت مزمن در استان بوشهر در مقایسه با سایر مناطق دنیا و اثرات معلولیت‌زای این بیماری بر مردم و بار اقتصادی بالای آن بر جامعه و سیستم بهداشتی و درمانی، راه‌اندازی این مرکز در استان ضروری به نظر می رسد.

مدیر مرکز ثبت سینوزیت مزمن خاطرنشان کرد: این مرکز با همکاری انجمن آسم و آلرژی اروپا به ارائه خدمات می پردازد.

فوق تخصص آسم، آلرژی و بیماری‌های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با اشاره به روش‌های جدید تشخیص و درمان بیماری آلرژی بینی و اهمیت درمان این بیماری اظهار داشت: این بیماری در ۸۰ درصد مواقع با سینوزیت همراه است.

شیرکانی به چگونکی تشخیص و درمان سینوزیت حاد در کودکان پرداخت و افزود: ۸۰ درصد بیماران آسمی، آلرژی بینی هم دارند و می بایست حتما مورد درمان قرار گیرد.

متخصص ایمونولوژی و آلرژی در خصوص اهمیت تشخیص و درمان بیماری های غیرآلرژی بینی و تشخیص آن از بیماری های آلرژی مطالب جدید و با اهمیتی را ارائه کرد.

فرخی اضافه کرد: ۲۰ تا ۴۰ درصد مردم مبتلا به رینیت غیرحساسیتی هستند و سالانه میلیاردها دلار بار مالی بر سیستم بهداشتی درمانی کشور وارد می کند.

استاد تمام و متخصص بیماری های عفونی در خصوص تشخیص و درمان سینوزیت حاد چرکی در بزرگسالان مطالبی را ارائه کرد.

کتایون وحدت شیوه مصرف صحیح تجویز آنتی بیوتیک در درمان سینوزیت حاد چرکی را زمینه ساز جلوگیری از مقاومت دارویی دانست.

عبدالرسول ملاح زاده متخصص گوش، حلق و بینی نیز با تشریح موضوع تشخیص و درمان سینوزیت مزمن با یا بدون پولیپ بینی اظهار داشت: بیماری سینوزیت مزمن یک بیماری التهابی است که بر اساس مطالعات جدید نیاز به مصرف آنتی بیوتیک در این بیماری حداقل است.

کارشناس ارشد معاونت پژوهشی دانشگاه در خصوص اهمیت اجرا و راه اندازی مرکز ثبت در دانشگاه‌ها از طرف وزارت بهداشت به ارائه سخنرانی پرداخت.

خاکزاد گفت: مراکز ثبت به عنوان برنامه های اولویت دار این وزارتخانه در سال های اخیر هستند.

مدعوین این سمینار که از طرف قطب علمی گوش و حلق بینی ایران و معاونت برنامه ریزی راهبردی وزارت بهداشت در خصوص اجرا و راه اندازی مرکز ثبت سینوزیت مزمن بودند به دلیل لغو پرواز نتوانستند در این سمینار شرکت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر