شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۹۳۲
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: فرماندهی انتظامی شهرستان دیر گفت: با توجه به نبود زندان در جنوب استان به نظر می رسد احداث زندان در یکی از شهرستان های جنوبی ضروری است تا در بحث پیگیری امور زندانیان و ملاقات خانواده‌های آنان و هزینه‌هایی که نیروی انتظامی و خانواده‌ها متحمل می‌شوند، کاسته شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، فرهاد آراوند پیش از ظهر امروز در  نشست با اصحاب رسانه با بیان این که نقش و جایگاه رسانه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و بسترسازی جهت امنیت پایدار انکارناپذیر است، اظهار داشت: انعکاس مطالبات مردم  و بیان فعالیت‌های دستگاه‌ها و همسوسازی مردم و مسوولین از وظایف رسانه‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: شهرستان دیر به لحاظ امنیت از جایگاه بسیار خوبی در استان برخوردار است و در یکسال گذشته مصداق ناامنی وجود نداشته است.

فرماندهی انتظامی شهرستان دیر عنوان کرد: از ابتدای امسال تعداد پنج هزار و 290 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده که یک هزار و 860 مورد آن تماس عملیاتی و مابقی مربوط به مشاوره و راهنمایی بوده است که این شراط نشان می‌دهد که 70 درصد تماس‌ها جز فوریت‌های عملیاتی نبوده است.

وی بیان کرد: در این مدت دو هزار و 328 فقره پرونده قضایی تشکیل شده و 22 هزار و 205 مورد  ابلاغ اوراق قضایی و 405 مورد نیز ثبت خدمات قضایی انجام گرفته است.

آراوند اضافه کرد: در بخش وظیفه عمومی نیز 201 مورد خرید خدمت، 443 مورد صدور معافیت تحصیلی، 611 مورد تعویض کارت پایان خدمت، 110 مورد صدور کفالت و 416 مورد نیز پاسخگوی استعلامات انجام شده است.

وی با بیان این که شهرستان دیر تنها مرکز تعویض و صدور پلاک خودرو در حوزه جنوب استان است،گفت: امسال 832 مورد تعویض و صدور پلاک خودرو و 117 مورد نیز خدمات فک پلاک صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان دیر  با اعلام این که در سال جاری یک‌هزار و 570 مورد خدمات تشخیص هویت و انگشت‌نگاری به متقاضیان ارائه شده است، عنوان کرد: به طور کلی امسال شاهد کاهش 5 درصد جرائم بوده‌ایم که 93 درصد آنها منجر به کشف شده و جرائم خشن نیز 70 درصد کاهش داشته که 100 درصد آن منجر به کشف شده است.

فرماندهی انتظامی شهرستان دیر یادآور شد: در این مدت، 65 مورد مناطق آلوده به موادمخدر پاک‌سازی شده که در این راستا 78 نفر از توزیع‌کنندگان و معتادین دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: در گذشته خروجی سنت حسنه چهارشنبه سوری انتقال آداب نسل کهن به جوان بوده که متأسفانه این سال ها به انحراف کشیده شده و 180 درجه چرخش داشته است.

آراوند با بیان اینکه نیروی انتظامی خط قرمزهایی دارد و با مخلین نظم و امنیت در جامعه به شدت برخورد می‌کند، عنوان کرد: در آستانه چهارشنبه سوری تعداد  10 هزار و 640 عدد مواد محترقه در سطح شهرستان دیر کشف شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان دیر در رابطه با برنامه های نوروزی این نیرو عنوان کرد : امسال با شعار «آرامش بهاری با نظم و امنیت » و با استقرار پنج پایگاه در سراسر شهرستان تمامی تفرج‌گاه‌ها و مراکز اسکان را پوشش می‌دهیم.

وی تأکید کرد : در زمینه نگه‌داری و انتقال معتادین با بحران مواجه هستیم که نیاز است کمپ ترک اعتیاد در شهرستان دیر احداث شود.

آراوند گفت: با توجه به نبود زندان در جنوب استان به نظر می رسد احداث زندان در یکی از شهرستان های  جنوبی ضروری است تا در بحث پیگیری امور زندانیان و ملاقات خانواده‌های آنان و هزینه‌هایی که نیروی انتظامی و خانواده‌ها متحمل می‌شوند، کاسته شود.

 وی افزود: اگرچه ممکن است احداث کمپ ترک اعتیاد و زندان از جنبه اجتماعی برای مردم  قابل قبول نباشد اما رسانه‌ها می توانند منافع آن را به جامعه منتقل کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر