چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرمانده انتظامی دشتستان در پاسخ به «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر: ایجاد ایستگاه های پلیس در نقاط مختلف در ایام نوروز/ کاهش 7درصدی تصادفات/ برگزاری همایش موتورسواران قانونمند در 24 اسفندماه...
کد خبر: ۴۱۹۵۶
سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۶

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان می گوید با پیگیری های پلیس و حمایت دستگاه قضایی، جرائم جنایی شهرستان 32 درصد کاهش یافته است و بیش از 91 درصد از سرقت ها کشف شده است.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ جواد رضوی ـ امروز، 22 اسفندماه 96 ـ در نشست با خبرنگاران، با بیان این که نسبت به سال های گذشته در حوزه سرقت کاهش چشمگیری وجود داشته است، افزود: گشت های آشکاری که در معابر پر ترافیک شهری وجود دارد، جهت ایجاد امنیت و آرامش مردم است و گشت هایی نیز به صورت پوششی جهت امنیت و آرامش مردم در شهر در حال فعالیت می باشند. از این رو بیش از 91 درصد از سرقت ها کشف شده است و آموزش هایی هم انجام شده که این آموزش ها در از مراقبت مال و اموال موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: جرایم جنایی نیز سبب آزردگی خاطر شهروندان شده که این جرائم، امسال با اقدامات پلیس و حمایت دستگاه قضایی و پیگیری هایی که در این راستا صورت گرفته، 32 درصد کاهش داشته است.

دستگیری 4 باند سرقت غیر بومی منازل در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان در پاسخ به سوال «فکرشهر» پیرامون میزان کاهش وقوع سرقت ها نیز گفت: امسال بالغ بر 10 درصد کاهش وقوع سرقت در شهرستان دشتستان داشتیم و 4 باند سرقت منازل که غیر بومی بودند را دستگیر کرده و به مراجع قضایی تحویل دادیم و می توان گفت، امسال، 100 درصد سارقین منازل را دستگیر کرده ایم.

وی ادامه داد: برخورد مراجع قضایی با این مجرمین باعث شد که تاثیر به سزایی در جامعه بر روی افراد منحرف در پیشگیری از وقوع کل جرایم را شاهد باشیم.

تعیین تکلیف وضعیت ساختمان کلانتری های برازجان/ ایجاد ایستگاه پلیسی در محله اسدی 2

سرهنگ رضوی، در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» پیرامون تعیین تکلیف وضعیت ساختمان کلانتری های برازجان نیز توضیح داد: کلنگ زنی کلانتری شماره 11 انجام شده و در سال جدید عملیات اجرایی این کلانتری شروع خواهد شد. مشکلات کلانتری شماره 12 نیز با همت شهردار شهر برازجان، تقریبا کمتر شده است و جابه جایی این کلانتری فعلا منتفی شده است.

وی افزود: پیگیر دریافت مجوز جهت احداث کلانتری دیگری هستیم و ایستگاه پلیسی نیز در محله اسدی 2 مجهز شده است که به لطف پروردگار تا پایان امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

برگزاری همایش موتورسواران قانونمند در 24 اسفندماه

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، در این نشست خبری، به برگزاری همایش موتورسواران قانونمند در 24 اسفندماه نیز اشاره کرد، و گفت: جهت ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، همایشی به صورت نمایشی در 24 اسفندماه برگزار خواهد شد که تاکنون، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: تقریبا نیمی از موتورسواران پلاک شده استان بوشهر، در شهرستان دشتستان در حال تردد هستند که دلیل اصلی ایجاد بار سنگین ترافیکی هستند؛ به امید حق در راستای ترویج فرهنگ صحیح موتورسواری در شهر، اقدامات نوینی صورت خواهد گرفت.

کاهش 7درصدی تصادفات

رضوی، کاهش تصادفات دشتستان در سال 96 را 7 درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به اقداماتی که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی ترافیک صورت گرفته است، امسال شاهد کاهش 7 درصدی تصادفات هستیم. در حوزه شهری مکان هایی که حادثه ساز بودند مثل بلوار و یا دست اندازهای غیر استاندارد را برطرف کرده و در این حوزه شاهد تاثیرات مطلوبی هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری و آموزش، با بسیاری از ارگان ها و سازمان ها با موضوعات مرتبط در حوزه آسیب های اجتماعی، مواد مخدر، فضای مجازی و... دوره های آموزشی مختلف را برگزار کردیم که هر کدام به نوبه خود تاثیر به سزایی در رویکرد افراد جامعه خواهد داشت.

سرهنگ جواد رضوی اضافه کرد: همچنین، در جهت حل اختلافات و نزاع های مردمی با تلاش های نیروهای انتظامی و رشد بلوغ فکری مردم و حضور پیدا کردن پلیس و برخی مسئولین در منازل اولیاء دم، توانستیم از آسیب های اجتماعی در بحث قصاص جلوگیری نماییم.

زفرمانده انتظامی دشتستان، از ایجاد ایستگاه های پلیس در نقاط مختلف شهرستان در ایام نوروز نیز خبر داد و افزود: جهت رفاه حال شهروندان و مهمانان نوروزی در ایام عید نوروز، تعدادی ایستگاه پلیس در تک تک بخش ها استقرار داده شده که به صورت شبانه روزی وظیفه امنیت و خدمت رسانی به مردم و مسافران را بر عهده خواهند داشت.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر