پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۰۲۵
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱

فکرشهر: امام جمعه دلوار گفت: کسبه و بازاریان در معاملات خود انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند و از گرانفروشی پرهیز کنند و مسئولان باید جلو گران‌فروشی و سوء استفاده احتمالی برخی افراد سودجو را در این ایام بگیرند

به گزارش فکرشهر از فارس، علی زاهددوست در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دلوار با اشاره به نزدیک بودن حلول ماه رجب المرجب و ولادت باسعادت حضرت امام باقر(ع) اظهار داشت: ماه رجب ماه عظیم الهی و فرصتی برای کسب معنویت و عبادت است و بهار روح و معنویت انسان‌ها در ماه رجب آغاز می‌شود و برای این تحول نیاز است در دعاها سیر و تفکر کافی داشته باشیم.

وی با اشاره به ۲۶ اسفند سالروز ارتحال یادگار امام حاج سید احمدآقا خمینی و یک فروردین هم سالروز درگذشت مادر بزرگوارشان و همسر گرانقدر حضرت امام حاجیه خانم ثقفی، افزود: هر دو شخصیت همراه امام و در سختی‌ها و مشکلات صبورانه در کنار امام بودند و عمرشان را در راه امام و انقلاب اسلامی گذراندند لذا ملت عزیز ما خودشان را همواره مدیون این دو شخصیت می دانند..

امام جمعه دلوار تصریح کرد: قبل از انقلاب اگر همراهی همسر بزرگوار امام نبود بعید بود انقلاب بتواند به توفیق مطلوب امام برسد ، پس از انقلاب هم  تلاش ها و کوشش ها و همراهی های حاج احمد آقا نقش مهمی در توفیق و تداوم انقلاب داشت.

زاهددوست بیان کرد: در شان و جایگاه حاج سید احمد آقا همین بس که ایشان امین و معتمد و امانت دار امام بود و تا آخرین لحظه این امانتداری را حفظ می کند و همواره مطیع محض امام بود لذا ایشان را گنجینه اسرار انقلاب می نامند.

وی با اشاره به فرازی از بیانات ایشان در حمایت از رهبری، بیان کرد:هر کس بگوید اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت الله خامنه‌ای است در خط آمریکا است و وقتی از مرحوم آیت الله خزعلی می پرسند چنین جمله‌ای از شما نقل شده جواب می‌دهد بله با ایمان و اعتقاد چنین سخنی را گفتم.

امام جمعه دلوار با اشاره به ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت در سال 1329، گفت: ملی شدن صنعت نفت از افتخارات مهم تاریخ کشور ما در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که با محوریت علماء و  روحانیت  به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: در ۲۹ اسفند مسئله ملی شدن صنعت نفت به ثمر نشست و حقوق مردم ایران احیا شد، و چشم طمع دشمنان از منابع زیر زمینی ما قطع و کشورمان در این زمنینه از وابستگی نجات پیدا کرد.

زاهددوست یادآور شد: هدایت ها و خدمات مرحوم آیت الله کاشانی و تلاش های دکتر مصدق در ۲۹ اسفند به ثمر نشست و  حق چپاول و غارت منابع زیر زمینی از استکبار سلب شد.

وی با اشاره به نزدیک بودن بودن سال جدید شمسی و تبریک پیشاپیش و آرزوی عزت روز افزون ملت ایران در سال جدید، بیان کرد: با توجه به تقارن آغاز سال نو با سوم رجب سالروز شهادت امام هادی(ع) باید مواظب باشیم ضمن برگزاری آداب و رسوم نوروز حرمت این امام عظیم الشأن نیز حفظ شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش میزان مسافرت ها و دید و بازدیدها در ایام نوروز باید به اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف در همه زمینه ها خصوصا در زمینه مصرف آب توجه کنیم و از مصرف بی رویه آب اجتناب کنیم،

زاهددوست گفت:کسبه و بازاریان در معاملات خود انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند و از گرانفروشی پرهیز کنند و مسئولان باید جلو گران‌فروشی و سوء استفاده احتمالی برخی افراد سودجو را در این ایام بگیرند .

وی با اعلام این که رعایت ارزش‌های دینی از جمله حجاب، باعث حفظ کرامت و ارزش‌های زنان است، گفت: دشمن همواره درصدد ضربه به فرهنگ غنی دینی ما و ترویج فساد در جامعه است، لذا مسئولان وظیفه‌ دارند تا مانع ترویج بی‌بند و باری و بی‌اخلاقی در جامعه شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌ها و احیانا جشن‌هایی که در  ایام نوروز برگزار می‌شود باید منطبق با ارزش های دینی و جایگاه برجسته و شناخته‌شده دیار دلوار باشد.

زاهددوست با اعلام این که دلوار در کشور با دارالحماسه و مرکز استعمار ستیزی شناخته می شود، لذا این ارزش‌ها باید برای دیار ما حفظ شود، گفت: خوش به سعادت کسانی که در این ایام سال نو، شادی خودشان را با نیازمندان تقسیم می‌کنند و کدورت‌ها را از دل بیرون می‌کنند و سال خود را با عشق و معنویت در جوار گلزار شهدا آغاز می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر