سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند سرطان، دیابت و فشارخون در استان بوشهر در حال افزایش است...
کد خبر: ۴۲۰۳۸
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۷

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند سرطان، دیابت و فشارخون در استان بوشهر در حال افزایش است.

به گزارش فکرشهر، سعید کشمیری در نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه 5 کشور با بیان اینکه توانسته‌ایم بیماری بتاتالاسمی ماژور را به سمت حذف پیش ببریم، افزود: با این حال، روند بیماری‌های دیابت، فشار خون و سرطان در استان بوشهر سیر صعودی داشته است و این عوامل، مهم ترین علل مرگ در سال گذشته در استان بوشهر بوده است.

وی به روند کاهشی بیماری تب مالت در استان بوشهر نیز اشاره کرد و پیرامون مالاریا نیز گفت: در استان بوشهر شاهد بیش ترین ورودی بیماران مالاریا به دلیل وجود مهاجرین از کشورهای همسایه هستیم اما به دلیل سرعت بالا در شناسایی و نمونه گیری تواسنته‌ایم این بیماری را کنترل کنیم.

دکتر کشمیری همچنین گفت: استان بوشهر در چاقی در میانه جدول استان‌ها قرار دارد، همچنین در فشار خون رتبه 22، در دیابت 18 و در استعمال دخانیات رتبه اول کشور هستیم؛ هر چند این استان در مصرف میوه‌جات در رتبه اول کشوری قرار دارد که آن هم به دلیل مصرف بالای خرما در استان است. 

وی اضافه کرد: استان بوشهر در مصرف فست فود در رتبه 25، در مصرف ماهی رتبه دوم و در مصرف  نمک در رتبه هشتم کشور قرار دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، در این نشست، ضمن معرفی جغرافیایی استان بوشهر، افزود: هرم سنی این استان نیز همانند کشور بوده و متولدین دهه شصت بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند و آمار بالای نسل جوان ما نشان از این دارد که  در سی سال آینده استانی با جمعیت بالای سالمندی را شاهد خواهیم بود، از اینرو باید تدابیری اندیشیده شود که به سمت استان دوستدار سالمند پیش برویم. 

وی با اشاره به اینکه در خصوص مسائل و مشکلات مشترک  با تبادل استاد، پزشک و تبادل  فکر می‌توان بر مسائل چیره شد، افزود: امید است بتوان با هم‌افزایی و استفاده از امکانات مشترک یکدیگر  به بهترین نحو به حل مشکلات بپردازیم.

به نوشته ی روابط عمومی علوم پزشکی بوشهر، همایش منطقه 5 با حضور روسا و معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان و شهرستا‌ن‌های لار، گراش، فسا و جهرم و نیز و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر