شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۰۵۴
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری و ورودی‌های آن فورا مسدود شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر با تاکید بر توجه به الگوی کشت محصولات مختلف کشاورزی بیان کرد: با توجه به محدود بودن منابع آب برای استفاده‌ بهینه از آن برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بهره‌وری از خروجی آب تصفیه‌خانه فاضلاب افزود: آب خروجی از تصفیه‌خانه فاضلاب باید مورد استفاده صحیح قرار گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از آب‌های زیرزمینی و سطحی مناطق مختلف برای تامین آب کشاورزی بیان کرد: برای بهر‌ه‌وری مطلوب از این آب‌ها طرح جامع توسعه فضای سبز بر اساس ظرفیت‌های مناطق مختلف استان تدوین و اجرایی شود.

وی جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی دریا را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: برای جلوگیری از آلودگی‌های دریا از ورود فاضلاب به آن جلوگیری و ورودی‌های فاضلاب فورا مسدود شود.

گراوند پایش کیفیت آب کشاورزی و آشامیدنی استان بوشهر را ضروری دانست و تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده آب آشامیدنی استان مشکلی از لحاظ کیفی ندارد ولی پایش آب به صورت مستمر باید انجام شود.

وی نگرانی مردم ‌جم در تامین آب آشامیدنی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد:  طرح خط انتقال آب آشامیدنی شهرستان جم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر