سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۰۵۹
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱

فکرشهر: انتخابات نهمین دوره مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی استان، امروز در بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی در این آیین گفت: 150 نماینده از سراسر کشور در این مجلس عضو هستند که از این تعداد، چهار دانش آموز از اقلیت‌های مذهبی، دو نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه و دو نفر هم از دانش آموزان ایرانی خارج از کشور هستند.

زهرا پناهی روا با بیان این‌که رئیس هشتمین مجلس دانش آموزی از استان بوشهر بوده است، افزود: بوشهری‌ها در این مجلس دو نماینده دارند یک دانش آموز دختر و یک دانش آموز پسر.

وی ادامه داد: نهمین دوره مجلس دانش آموزی بهار سال آینده شروع به کار خواهد کرد.

رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی، بوشهر را یکی از استان‌هایی عنوان کرد که نوجوان‌هایی مستعد دارد و باید با حمایت از آنها زمینه توسعه استان را فراهم کرد.

پناهی روا هدف از ایجاد شوراهای دانش آموزی را تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان از این راه می‌توانند طرح‌های خود را به صورت مستقیم به گوش مسوولان آموزش و پرورش برسانند.

رئیس شورای دانش آموزی استان بوشهر هم با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی گفت: مرحله اول انتخابات آبان در مدارس و مرحله دوم بهمن در 18 شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان برگزار شد که بر اساس آن 22 دانش آموز در هر شهرستان و منطقه انتخاب شدند .

 محمود حسنی توابع افزود: امروز هم سومین مرحله این انتخابات با شرکت 116 دانش آموز که از شهرستان‌ها و مناطق به مرحله استانی راه یافته‌اند، برگزار شد که از میان آنان هفت دانش آموز دختر و هفت دانش آموز پسر برگزیده می‌شوند.

 وی بیان کرد: از میان اعضای شورای دانش آموزی استان، دو نفر برای دو سال عضو مجلس دانش آموزی خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر