سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۰۷۳
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۱

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۹۷ درصد مردم استان در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت‌نام‌شده‌اند.

به گزارش فکرشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان روز شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان دشتستان اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت، برکات بسیاری داشته و باعث افزایش میزان رضایتمندی مردم شده است.

وی افزود: زیرساخت‌های فیزیکی و الکترونیکی برای تسهیل در امورات سلامت مردم کاملاً فراهم‌شده است و ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم از لحاظ کمی و کیفی خدمت‌رسانی به مردم بیشتر و مؤثرتر شود.

۲۵ درصد ابزارهای تأمین‌کننده سلامت در اختیار بهداشت و درمان است

خواجه‌ئیان تصریح کرد: هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت، رایگان کردن دسترسی مردم به خدمات سلامت است و تلاش می‌کنیم بهترین خدمات بهداشتی را به مردم ارائه دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ابراز داشت: تلاش کرده‌ایم در ارائه خدمات بهداشتی به مردم و دسترسی آسان آنها به این خدمات راه‌های سهل‌الوصولی را انتخاب کنیم که یکی از این خدمات، راه‌اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی بود که به دورافتاده‌ترین نقاط استان و جامعه عشایری نیز از این طریق، ارائه خدمت شد.

وی افزود: در راه‌اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی اولین استان کشور بودیم و هدف ما از این کار آسان شدن دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی بود.

خواجه‌ئیان مشارکت مردم در تحقق اهداف حوزه سلامت را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ۲۵ درصد ابزارهای تأمین‌کننده سلامت در اختیار بهداشت و درمان است و مابقی در اختیار مجموعه بهداشت و درمان نیست و در این میان نقش مشارکت مردم در تحقق اهداف حوزه سلامت مهم و کلیدی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از وجود ۴۳۶ قلم دارو در مراکز بهداشتی و درمانی استان بوشهر خبر داد و افزود: این خدمت نیز برای دسترسی آسان مردم به دارو بخصوص در ساعات غیرفعال بودن داروخانه‌های سطح شهر بوده است.

کیفیت آب شرب دشتستان مطلوب است

فرماندار دشتستان نیز گفت: اقدامات خوبی در حوزه آب شرب مردم و کیفیت‌بخشی بیشتر به آن انجام‌شده و وضعیت آب شرب هر ۹ شهر شهرستان دشتستان مطلوب است.

ارسلان زارع با اشاره به اینکه سلامت آب شرب مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اظهار داشت: جامعه سالم متشکل از خانواده‌های سالم و انسان‌های سالم است و انسان سالم با شاخص‌های سلامت جسمی، روحی و روانی و به عبارتی بهداشت جسمی و روانی تعریف می‌شود و جامعه سالم و پویا مسیر پیشرفت و توسعه را با سرعت بیشتری طی می‌کند و به قله‌های موفقیت می‌رسد.

فرماندار دشتستان بیان داشت: دولت تدبیر و امید با اهتمام به‌سلامت مردم و نقش آن در پویایی و شادابی جامعه، تدوین سند جامع سلامت را در سطح کشور با تشکیل مجمع ملی سلامت و با دبیری و پیگیری دست‌اندرکاران این مهم یعنی وزارت بهداشت را آغاز کرد که بحمدالله آثار و نتایج مطلوبی در حوزه سلامت داشته است.

وی تصریح کرد: البته در برخی نقاط شهرستان از لحاظ کمیت و کیفیت آب شرب مشکلاتی وجود دارد که ان‌شاءالله با پیگیری‌های انجام‌شده در آینده‌ای نزدیک مرتفع خواهند شد.

فرماندار دشتستان عملکرد مجموعه بهداشت و درمان شهرستان را ستود و ابراز داشت: با تلاش‌های سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان، مهندس ماریا خویش دوست و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، عملکرد این مجموعه رضایت‌بخش و ستودنی است.

زارع از آمادگی نهادها و دستگاه‌های اداری و دولتی شهرستان دشتستان برای استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد و افزود: مجموعه ادارات و نهادهای دولتی شهرستان برای استقبال از مهمانان نوروزی آمادگی کامل دارند و امیدوارم سال نو، سالی پر از خیروبرکت برای ملت سرافراز ایران باشد.

بهبود شاخص‌های سلامت در دشتستان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز در این نشست با تشریح وضعیت بهبود شاخص‌های سلامت در دشتستان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی نظارت جدی بر بازار خواهیم داشت.

ماریا خویش دوست اظهار داشت: ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت و برخورداری مردم از امکانات بهداشتی و درمانی، مهم‌ترین هدف مجموعه بهداشت و درمان استان و شهرستان است.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، میزان رضایتمندی مردم از حوزه سلامت بیشتر شده و تلاش می‌کنیم با افزایش خدمت‌رسانی مطلوب به مردم بر میزان رضایتمندی آن‌ها بیفزاییم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بر نظارت جدی بر فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و بهداشتی در نوروز ۹۷ خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و ورود مهمانان نوروزی، نظارت بر فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و بهداشتی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

خویش‌دوست در ادامه با اشاره به وضعیت آب شرب شهرستان دشتستان اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، وضعیت آب شرب شهرستان دشتستان مطلوب بوده و از میانگین استانی بهتر است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به عملکرد این شبکه در سال ۹۶ اظهار داشت: تلاش مجموعه بهداشت و درمان شهرستان، خدمت‌رسانی مطلوب به مردم بوده و امیدوارم مورد رضایت مردم واقع‌شده باشد.

خویش‌دوست به برخی آمارهای سال ۹۶ اشاره کرد و ابراز داشت: رشد ۲۷ درصدی مراقبت از سالمندان، رشد ۲۵ درصدی مراقبت از میان‌سالان، رشد ۳۵ درصدی جذب سفیران سلامت، رشد ۳ برابری میزان بیماریابی در حوزه اعصاب و روان و افزایش ۲۰ درصدی خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی ازجمله عملکرد این شبکه در سال ۹۶ بوده است.

وی از هزینه بیش از ۹۸ میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی (تجهیز، تعمیر و احداث) خانه‌های بهداشت و پانسیون پزشکان و مراکز خدمات جامع سلامت در سال ۹۶ در سطح شهرستان دشتستان خبر داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر