پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مرکز بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان روز یکشنبه در آیینی در بوشهر راه اندازی شد...
کد خبر: ۴۲۰۸۴
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰

فکرشهر: مرکز بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان روز یکشنبه در آیینی در بوشهر راه اندازی شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در این آیین گفت: راه‌اندازی بانک خون بند ناف رویان یکی از رویکردهای مهم جهاد دانشگاهی است که با پیگیری های این نهاد و دانشگاه علوم پزشکی در بوشهر محقق شد.

علی احمدی ‌زاده افزود: در این بانک نمونه‌های خونی بند ناف جمع‌آوری و ذخیره‌سازی می‌شود و از آن برای پیوند بیماران تالاسمی، سرطان خون، کم خونی مادرزادی و نقص سامانه ایمنی بدن استفاده شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه امکانات لازم برای ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در این بانک فراهم شده است ادامه داد: بهترین زمان برای ذخیره سازی خون بند ناف هنگام زایمان است که می‌تواند برای درمان بیماری‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

وی گفت: پیش از این سالانه بیش از 150 نمونه از استان بوشهر برای ذخیره سازی به بانک خون سلول‌های بنیادی بند ناف استان فارس ارسال می‌شد.

حمدی زاده بیان کرد:خانواده‌ها در صورت تمایل می‌توانند خون بند ناف نوزاد خود را اهدا کنند تا در این بانک ذخیره و برای درمان بیماران مورد مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: پس از جمع‌آوری خون بند ناف، کیسه خون درون بسته ویژه قرار می‌گیرد و به بانک خون بند ناف مرکز کشور منتقل می‌شود.

مرکز سلول های بنیادی بانک خون بند ناف رویان استان بوشهر 80 متر مربع زیربنا دارد و با پنج میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر