جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۰۹۴
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به بررسی سرمایه‌گذاران کویتی از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استان گفت: این سرمایه‌گذاران بر اساس مزیت‌ها و قابلیت‌های این استان برای همکاری ابراز علاقه کردند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سعید زرین‌فر ظهر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران کویتی در بوشهر با بیان اینکه این راستا در بخش‌های مختلف از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن بیشترین مرزدریایی با خلیج فارس ظرفیت مهمی برای طرح‌‌های گردشگری، آبزی‌پروری و تجارت دریایی را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از نظر پرورش آبزیان، صید و صیادی و سازه‌های دریایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناسبی دارد افزود: استان بوشهر در حوزه کشاورزی از توانمندی بالایی برخوردار است که مهم‌ترین آن تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل، تولید خرما و کشت‌های گلخانه‌ای صیفیجات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداربوشهر با بیان اینکه سرمایه‌گذاران کویتی با توانمندی اقتصادی و تولیدی استان بوشهر آشنا شدند خاطر نشان کرد: این سرمایه‌گذاران بر اساس مزیت‌ها و قابلیت‌های این استان برای همکاری ابراز علاقه کردند.

زرین‌فر، با اشاره به اشتراکات خویشاوندی، مذهبی و فرهنگی استان بوشهر با کویت تاکید کرد:با توجه به وجود ظرفیت‌های مهم تجاری و اقتصادی دراین استان، زمینه گسترش روابط اقتصادی و تجاری بوشهر با کویت فراهم است.

وی با اشاره به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه بیان کرد:جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط با کشورهای مختلف از جمله کشورهای دوست و همسایه را در اولویت قرار داده که کویت از آن جمله است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداربوشهر با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان بوشهر در حوزه نفت، گاز، انرژی، پرورش آبزیان، کشاورزی و صنایع پایین دستی افزود: این استان علاوه بر این ظرفیت‌ها، در عرصه بندری از توانمندی بالایی برخوردار است که قطعأ می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی، تجاری و صنعتی استان بوشهر با کویت را بیش از پیش فراهم کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر