سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۴۲۱۰۹
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: دهه‌هاست که صفحات نمایشگر کامپیوتر طراحان و برگه‌های کاغذشان به طرح‌هایی از خودروهای پرنده مزین می‌شود، اما اینک رویای همیشگی بشر در حال واقعی شدن است و خودروهای پرنده در حال ساخته شدن هستند. از این رو شاهد یک مدل تجاری از خودروهای پروازی در نمایشگاه ژنو بودیم.

به گزارش فکرشهر از عصرایران، اینک یک شرکت هلندی کم آوازه برای اشغال آسمان و زمین با خودروهای پروازی اعلام آمادگی کرده است.

شرکت "PAL-V" از خودرو پروازی "لیبرتی" خود در نمایشگاه خودرویی ژنو رونمایی کرده و به مشتریانش قول داد که نمونه واقعی و پروازی از این خودروها را از شروع  سال آینده میلادی به آنها  تحویل خواهد داد.

این سبک حمل و نقل به راننده امکان می‌دهد تا به راحتی روی زمین حرکت کرده و در حین ترافیک به آرامی بر فراز انباشتگی و شلوغی پرواز کند. بنابراین در این روند هیچ توقفی وجود ندارد.

این سامانه ماژولار، از یک خودروی الکتریکی و یک کوادکوپتر عظیم بر روی سقف تشکیل شده و براساس وعده‌های کمپانی انتظار داریم از سال 2025 به شکل تجاری و تولید انبوه درآید.

رابرت دینگمانس مدیر کمپانی PAL-V در مورد این خودرو گفت: لیبرتی محصولی فوق‌العاده برای حرکت در شهر و بین شهر است و مالکان به راحتی می‌توانند درون شهر با این خودرو رانندگی کرده و مسافت‌های بین شهری را پرواز کنند.

این خودروی می‌تواند مسافتی حدود 500 کیلومتر را پرواز کرده یا مسیری حدود 4 برابر این میزان را به شکل زمینی و تنها با یک با یک مرتبه سوخت‌گیری براند. از آنجا که خریدارن زیادی برای داشتن این خودرو در صف ایستاده‌اند، پیش‌بینی می‌شود تحویل برخی از این خودروهای پروازی حدود 2 سال زمان ببرد.

اما این محصول در اختیار هر راننده‌ای قرار نخواهد گرفت. رانندگان این خودرو باید هزینه‌ای بین 12 تا 25 هزار دلار را صرف تعلیم پرواز کنند و از طرفی قیمتی حدود 300 تا 500 هزار یورو برای خرید این خودرو پیش‌بینی می‌شود.

این قیمت با خرید یک بالگرد کوچک برابری می‌کند با این وجود خودرو پرنده  کاربردی از  بالگرد است و استفاده از آن بسیار ساده‌تر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر