شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده کارفرمایی شورای عالی کار با بیان اینکه تبعات و آثار ناشی از افزایش غیرمتعارف حقوق کارگران بر عهده تصمیم گیرندگان آن است ابراز امیدواری کرد: دولت و کارگران انعطاف بیشتری از خود نشان دهند...
کد خبر: ۴۲۱۱۴
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: نماینده کارفرمایی شورای عالی کار از توافق شرکای اجتماعی دولت برای افزایش ۱۹ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش فکرشهر، آهنی‌ها در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه نمایندگان کارفرمایان برای سایر سطوح مزدی علاوه بر افزایش ۸ و ۳ دهم درصدی روزانه ۳۳ هزار و ۳۳۵ ریال پیشنهاد داده اند به مخالفت نمایندگان کارگران در شورای عالی کار در این خصوص اشاره کرد و گفت: در صورتی که دولت و کارگران به رقمی بیش از این برسند کارفرمایان با آن مخالفت می‌کنند.

وی در عین حال تأکید کرد: بر اساس قانون، تعیین حقوق کارگران تابع اکثریت آرا در شورای عالی کار است و قابلیت اجرایی دارد.

آهنی‌ها با بیان اینکه تبعات و آثار ناشی از افزایش غیرمتعارف حقوق کارگران بر عهده تصمیم گیرندگان آن است ابراز امیدواری کرد: دولت و کارگران انعطاف بیشتری از خود نشان دهند.

گفته می‌شود نمایندگان کارگران در شورای عالی کار برای سایر سطوح مزدی، رقم ۱۰ درصدی و یک عدد ثابت را پیشنهاد داده اند.

نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت در ۱۱ جلسه پیاپی تلاش کردند برای تعیین حداقل حقوق کارگران برای سال ۹۷ تصمیم بگیرند که هنوز به نتیجه نرسیده است، با این حال قرار است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امشب با نمایندگان کارگران و کارفرمایان جلسه مشترک برگزار کند و با آنان در این خصوص مذاکره کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر