شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، در حاشیه ی این مراسم، ایستگاه نقاشی کودک با موضوع حفظ محیط زیست، مسابقه اطلاعات عمومی، ایستگاه نذر کتاب و... نیز برگزارشد...
کد خبر: ۴۲۲۱۴
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: میدان شهدای شهر برازجان همزمان با ساعت زمین، خاموش شد.

به گزارش فکرشهر، ساعت ۲۰/۳۰ تا ۲۱/۳۰ روز 4 فروردین ماه، همزمان با سراسر کشور و به مناسبت روز زمین، میدان شهدای شهر برازجان نیز خاموش و همزمان با این ساعت، در پارک آزادی برازجان نیز با حضور مسئولین شهر و محیط زیست دشتستان و البته مردم و مسافرین نوروزی، مراسمی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شهردار برازجان در آیین روز زمین، در کنار سفره هفت سین واقع در پارک آزادی این شهر، بر لزوم فرهنگ سازی برای حفاظت از محيط زيست تاکید کرد و گفت: سلامت و حفاظت محيط زيست، ارتباط تنگاتنگ با حيات سالم جامعه دارد و سالم نگه داشتن محيط زيست، يعنی رعايت حق زمين، هوا، آب و خاک و ساير موجودات و عرصه‌های محيط زيستی که با حيات جامعه ارتباط دارند.

محمدحسن محمدی افزود: مردم و مسئولان جامعه موظفند در تحقق اين مهم سعی و تلاش خويش را به کار گيرند.

وی، در این آیین، گزارشی از فعالیت های انجام شده و خدماتی که در چند روز اول تعطیلات عید به مهمانان نوروزی ارائه شده نیز توضیحاتی ارائه کرد و ضمن خیرمقدم و تبریک سال نو به حاضرین، شهروندان و مسافران نوروزی، از حوزه های معاونت اجرایی و خدمات شهری، مالی و عمرانی و اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قدردانی کرد.

یکی از اعضای هیات علمی دانشکده نفت دانشگاه خلیج فارس نیز در این آیین، ضمن تشکراز شهرداری برازجان در برگزاری این مراسم به لزوم اهمیت و توجه به محیط زیست پرداخت و گفت: آلودگی ها به طوری عموم مسائلی هستند که توجه جهانیان رابه خود جلب کرده اند، به این معنی که آلودگی های بالا، بر حیات موجودات زنده به خصوص انسان ها تاثیر منفی می گذارد، ازین رو داشتن یک محیط زیست سالم امری ضروری است.

آرش خسروی ادامه داد: گرمای پیش از حد زمین، تخریب لایه اوزون، موجودیت گازهای گلخانه ای و غیره، همه و همه می تواند خطرات را متوجه جهانیان نماید و این مساله در حد یک کشور و یک منطقه نخواهد بود، که انسان فکر کند که من به تنهای خودم را نجات می دهم، بلکه توجه به محیط زیست باید مورد توجه همگی باشد.

وی با اشاره به آمارهای جهانی زیست محیطی، اضافه کرد: در زمان های گذشته، با توجه به کم بودن جمعیت، هر اشتباهی نسبت به فاکتورهای محیطی زیستی مثلا نابودی جنگل، تبدیل چراگاه وعلفزار به بیابان و غیره، تا اندازه ای قابل جبران بود اما امروزه با کاهش منابع طبیعی و افزایش جمعیت، اشتباهی کوچک تاثیرات ناگوار خود را در پی خواهد داشت.

به گزارش فکرشهر، در حاشیه ی این مراسم، ایستگاه نقاشی کودک با موضوع حفظ محیط زیست، مسابقه اطلاعات عمومی، ایستگاه نذر کتاب و... نیز برگزارشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر