جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به دنبال طرح موضوع در خطبه عده زیادی از ملت مومن و خداجوی و شهید پرور اعم از معتکفین و غیر معتکفین اعلام آمادگی نمودند که برای  مقابله با این  منکر واضح و مسلم و سازماندهی شده به مخالفت برخیزند که مراتب اعتراض ایشان به مسئولین امر منعکس شد، اما...
کد خبر: ۴۲۳۵۰
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: امام جمعه برازجان درباره حوادث پیش آمده در شهر بوشکان و کلمه ـ در دشتستان ـ بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش فکرشهر، در متن بیانیه حجت الاسلام حسن مصلح آمده:

«مردم مومن و خداجوی و انقلابی شهرستان دشتستان 

سلام علیکم 

در خصوص طرح نشاط اجتماعی دولت تدبیر وامید در قالبهای کنسرت مطالبی را محضرتان تقدیم می دارم:

1.اسلام دین نشاط و شادی است ، تمام برنامه های دین مبین اسلام برای رسیدن به کمال و نشاط و آرامش است .(الا بذکرالله تطمئن القلوب ).

2. تمام گرفتاری ها، رنج ها و مصیبت های بشر بواسطه دوری از یاد خدا و معنویت است. ومن اعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکا

3. آنچه از احادیث معصومین برداشت می شود موسیقی غنایی و مطرب نه تنها موجب نشاط و ارامش نیست، بلکه شیوع آن موجب بی ایمانی، اضطراب، افسردگی، کوتاهی عمر و بی برکتی می شود که متاسفانه این روزها به شدت  هدفمند توسط افراد خاص در حال رواج است.

4. اینجانب بر حسب وظیفه امر به معروف و نهی از منکر و حوادث پیش آمده در گذشته ، در خطبه مورخه 10/1/1397مضزات موسیقی و آثار منفی آن در اجتماع از نظر شرع مقدس را مطرح نمودم و در مورد اجرای  کنسرت در شهرستان تذکرات و هشدارهای لازم را دادم و به طریق حضوری و تلفنی آنچه نیز لازم بود ، عرض کردم و حجت را تمام کردم ،اما گوش شنوایی از مسئولین نبود.

5. به دنبال طرح موضوع در خطبه عده زیادی از ملت مومن و خداجوی و شهید پرور اعم از معتکفین و غیر معتکفین اعلام آمادگی نمودند که برای  مقابله با این  منکر واضح و مسلم و سازماندهی شده به مخالفت برخیزند که مراتب اعتراض ایشان به مسئولین امر منعکس شد، اما علی رغم مخالفت اکثریت شورای تامین شهرستان و استان ، آقای استاندار و فرماندار اصرار بر اجرای این کنسرت نمودند که ای کاش در رفع مشکلات معیشتی و ازدواج جوانان هم اینقدر پشتکار می نمودند.

لذا جمعی از مردان خداجوی، با ایمان و با تقوای الهی به صورت خودجوش بر آن شدند که با حضور در محل اجرای کنسرت، اعتراض خود را ابراز نمایند که اینجانب بنا بدرخواست مدیران امنیتی در جهت جلو گیری از هر حادثه احتمالی و خونریزی، طی پیامی از مومنان انقلابی درخواست نمودم که از رفتن به محل برگزاری و تجمع بپرهیزند و برخورد با عاملان و مسببین به هتک حرمت و عفت عمومی را به قانون بسپارند و آنها اطاعت نمودند و امیدوارم که هر چه سریعتر نسبت به برخورد با عوامل گسترش منکر و برهم زننده نظم عمومی قضیه خاتمه یابد.

اما لازم است، به مسئولینی که چنین برنامه هایی را بر خلاف احکام شرعی و ارزش های انقلابی حمایت می کنند متدکر شوم که چنین مراسماتی بر اساس آیات وروایات نه تنها باعث نشاط اجتماعی نمی شود بلکه باعث غم و اندوه و غصه خواهد بود.

بنابراین بهتر است؛

اول، مشکلات اساسی مردم ،اشتغال، ازدواج، حاشیه نشینی، تبعیض، فقر و فساد ودیگرمعضلات اجتماعی فرهنگی اقتصادی را حل کنید.

دوم، اینکه حساسیت ها و دغدغه های فرهنگی و اجتماعی روحانیون متدین و انقلابی را بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری درک کرده و جدی بگیرید ، که در صورت تداوم چنین برنامه هایی اختلافات و دو قطبی ایجاد شده ، بیشتر خواهد شد و این  خوشایند نخواهد بود.

سوم تا دیر نشده مسولین و مدیران دولتی به مسیر اصلی انقلاب و اصول انقلاب، یعنی حاکمیت دین و ارزش های اسلامی انقلاب و اقامه قسط و عدل  برگردند وبیش این ازاصول ومحکمات واهداف وشعارهای انقلاب مقدس اسلامی فاصله نگیرند.

چهارم ،مسئولین و مدیران دولتی بدانند که مردم متدین و مومن انقلابی در مقابل هنجار شکنی هاآرام نخواهند شد و حاضرند برای ارزشهای انقلابی و اسلامی و انحرافهای پدید آمده از اصول اسلامی  با تاسی از امام امت که همان خط ولایت هست از هیچ جهادی دریغ نکنند.

در پایان ضمن محکومیت توهین به جایگاه روحانیت بدلیل نهی از منکر در مراسم منطقه بوشکان توسط شورای شهر آن محل، از همه روحانیون، طلاب، معتکفین، جوانان انقلابی و کلیه مردم شریف، بابت همراهی و اعلام امادگی و مخالفت با هنجار شکنی های اخیر تقدیر و تشکر دارم، امیدوارم همگی با وحدت و همدلی و وظیفه شناسی و حضور به موقع در همه صحنه های مهم وضروری انقلاب اسلامی سرباز ولی امر مسلمین باشیم.

حسن مصلح امام جمعه برازجان
12 فروردین 1397»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر