جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۴۱۱
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: ۱۷ صنف متخلف بهداشتی در تنگستان به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش فکرشهر، عادل مقدس در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: از آغاز طرح سلامت نوروزی که از ۱۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین ادامه داشت، بازرسین بهداشت محیط در قالب ۳ اکیپ  دو نفره و یک اکیپ نظارتی فعالیت های گسترده ای را برای حفظ سلامت مردم و مسافران نوروزی انجام دادند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان خاطرنشان کرد: در طرح سلامت نوروزی تعداد هزار و ۶۷۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، تفریح‌گاه‌ها و محل های اسکان مسافران نوروزی انجام گرفت و در خصوص رعایت نکات بهداشت فردی، مواد غذایی، ساختمان، تجهیزات و ابزار کار توسط بازرسین بهداشت محیط به متصدیان صنوف آموزش داده شد.

وی ادامه داد: در بازرسی های انجام شده از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی مقدار۲۶۰ کیلوگرم جنس تاریخ گذشته و یا فاقد مجوز بهداشتی جمع آوری و تعداد ۱۷ صنف متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان بیان کرد: در این ایام تعداد ۵۱۶ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل که شامل دماسنج لیزری و نفوذی، تستر روغن، شوری سنج برای سنجش میزان نمک خمیر و نان، کلرسنج و PH متر و تعداد ۱۱۹نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی و سنتی انجام شد.

مقدس اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط به صورت روزانه در سه نقطه از شهر یا روستا اقدام به سنجش کلر نمودند که در ایام نوروز هزار و ۴۲۷ کلر سنجی و ۲۲۳ نمونه برداری برای آزمایشات میکروبی آب انجام گرفت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: با مراجعه متصدیان صنوف به مراکز خدمات جامع سلامت پس از انجام آزمایشات لازم تعداد ۱۱۷ کارت معاینه بهداشتی ۶ ماهه برای صنوف حساس و کارت یک ساله برای صنوف غیر حساس صادرشد.

وی تاکید کرد: در ایام نوروز تعداد هفت شکایت مردمی از طریق گزارش تلفنی و سامانه مدیریت شکایات ارتباطات مردمی۱۹۰ توسط بازرسین بهداشت محیط پیگیری شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر