پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»:
فکرشهر: شهردار برازجان با تقدیر از افراد و نهادهایی که در ایام نوروز به شهرداری کمک کرده بودند، ادامه داد: 4 - 3 ماه پایان  سال تصمیم گرفتیم که به جا، کل شهر را جهت استقبال از مهمانان نوروزی آماده کنیم، از این رو رنگ آمیزی جدول های سطح شهر، نورانی کردن شهر، نظافت شهر، راه اندازی پارک ها و...
کد خبر: ۴۲۴۱۴
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: فرماندار دشتستان گفت: همه به خوبی می دانید که جایگاه نوروز باستانی و گرامیداشت آغاز فصل بهار جزء فرهنگ باستانی مردم ایران زمین بوده است؛ پس از تشرف مردم فکور ایران به دین مبین اسلام، همه آداب و رسومی که متناسب در راستای عبودیت پروردگار و تعالی و کمال انسانی بود، توسط بزرگان ما به ویژه ائمه اطهار (ع) به رسمیت شناخته شد که یکی از این رسوم پسندیده بزرگداشت آغاز فصل رویش طبیعت و بهار بود. از این رو خرسندیم که فرهنگ غنی ملی ایرانی و اسلامی همواره طی دوران به غنای این آداب و رسوم افزوده شده است‌.

ارسلان زارع در مراسم بدرقه مسافرین نوروزی در برازجان، افزود: خرسندم که در آغازین روزهای بهار در جمع شما نیک اندیشان و خدمتگزاران صادق مردم در یکی از لیالی خوب هستم، آن هم بعد از گذشت تعطیلات نوروزی که شماها بستر ساز طراوت و تفریح مردم عزیز در این ایام بوده اید. به همین سبب خداوند را شاکرم که توفیقی حاصل شد تا ضمن تجدید دیدار از دست اندرکاران مرتبط و ستاد تسهیلات سفر شهرستان دشتستان، بابت تمام زحمات و خدمات صادقانه تقدیر و سپاسگزاری کنم.

زارع با بیان اینکه مردم عزتمند ایران در آرامش و امنیت کامل مسیر توسعه و تعالی را طی می کنند، افزود: استان بوشهر و شهرستان دشتستان یکی از استان ها و شهرستان هایی است که از شاخص های مورد انتظار مردم برخوردار است و بوشهر، جزء سه استانی است که از لحاظ تعداد مسافرین و گردشگران نوروزی جایگاه والای میزبانی را دارد. شهرستان دشتستان نیز سهم ارزشمندی در این راستا دارد، به طوری که تا امروز در تعطیلات نوروز حدود 400 هزار مسافر و گردشگر از شهرستان دشتستان بازدید کرده و اقامت داشته اند و طبیعی است که مهم ترین شاخص این میزبانی خوب، مردم خونگرم و مهمان نواز دشتستان بوده اند.

فرماندار دشتستان با اشاره به آمادگی ستاد تسهیلات شهرستان  دشتستان قبل از نیمه اسفندماه جهت میزبانی از مهمانان نوروزی، اضافه کرد: شهرداری های دشتستان، نهادهای مختلف زیربط و آموزش و پرورش، آمادگی لازم جهت میزبانی از مهمانان نوروزی را داشتند. آموزش و پرورش با 75 مدرسه و 433 کلاس، بیش از 4 هزار نفر از مهمانان نوروزی را پذیرایی کردند. همچنین 11 پایگاه اورژانس جاده ای، هلال احمر و... در این ایام خدمتگزار مردم و گردشگران بودند. بحمدالله هر ساله استان بوشهر شرایط اقلیمی و آب و هوایی خوبی دارد و فرصت مناسبی برای تفریح گردشگران است.

شهردار برازجان نیز در این آیین با تشکر از مجموعه شهرداری گفت: در یک چشم بر هم زدن ایام نوروز سپری شد، امیدوارم که خاطرات خوب و فعالیت های ما در ذهن مردم و گردشگران به جا مانده باشد و امیدوارم جزء افرادی باشیم که در رضایت خدا و خلق خدا گامی موثر برداشته باشیم.

محمدحسن محمدی افزود: در ابتدای سال 96 با شعار مردم محوری و خدمت به مردم شروع به کار کردیم و فعالیت ها و پروژه های عقب مانده و نیمه تمام، فعالیت های اساسی و زیر بنایی، بها دادن به محله های محروم و پرداخت مطالبات پرسنل را در اولویت کار خود قرار دادیم. 

وی با اشاره به محقق شدن بودجه شهرداری افزود: در سال 96، بودجه شهرداری با درصد کمی اختلاف محقق شد و این کار جز با فعالیت خانواده شهرداری، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر برازجان میسر نمی شد. مجموعه استانداری، فرمانداری و..‌. دست به دست هم دادند تا سال 96 سال خوبی برای شهر برازجان باشد.

شهردار برازجان با تقدیر از افراد و نهادهایی که در ایام نوروز به شهرداری کمک کرده بودند، ادامه داد: 4 - 3 ماه پایان  سال تصمیم گرفتیم که به جا، کل شهر را جهت استقبال از مهمانان نوروزی آماده کنیم، از این رو رنگ آمیزی جدول های سطح شهر، نورانی کردن شهر، نظافت شهر، راه اندازی پارک ها و کلیه مواردی که در روحیه مردم، همشهریان و مسافرین نوروزی تاثیر پذیر بودند را در سطح شهر شروع کردیم و از روز اول به استقبال مهمانان در همین پارک آزادی و در جوار گلزار شهدا  آمدیم.

محمدی اضافه کرد: امیدوارم در نهایت رضایت شهروندان و مسافرین نوروزی محقق شده باشد.

به گزارش فکرشهر، در پایان این آیین، از برخی دست اندرکاران خدمات نوروزی برازجان، تقدیر به عمل آمد.

گزارش تصویری اینجا

نظرات بینندگان
برازجان
|
-
|
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۷
با سلام

به نوبت خودم از زحمات کلیه کسانی که در زیبا سازی شهرم برازجان تلاش کردند تشکر و سپاس دارم.امیدوار در سالهای آینده  سرسبزتر با قدرت باشید آمین

انشا الله که در تمام مراسمات شادی و اعیادها شهرمان نورانی و سرسبز و پر از شور و شادی و آهنگ باشد.

 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر