جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۴۳۴
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۳۹۷ در مجلس، توضیحاتی درباره میزان افزایش حقوق کارکنان در سال جاری ارائه کرد.

به گزارش فکرشهر از خانه ملت، علي اصغر يوسف نژاد با اشاره به انتشار خبري مبني بر نامه وزير جهاد کشاورزي به جهانگيري براي افزايش 50 درصدي حقوق کارکنان اين وزارتخانه، گفت: حقوق کارکنان اگر بر اساس وسع و توان مالي دولت افزايش يابد، از آن استقبال مي شود چراکه مي دانيم وضع حقوقي کارکنان اداري به صورت رسمي، پيماني و شرکتي مناسب نيست.

سخنگوي کميسيون تلفيق افزود: اگر بخواهيم قدرت اقتصادي کارکنان را در حد سال گذشته نگه داريم، حداقل بايد به ميزان تورم که ازجانب مراجع رسمي 11 درصد اعلام شده است حقوق آنها افزايش يابد.

وي ادامه داد: آنچه درباره افزايش حقوق عملياتي شده است بايد براساس قانون و توسط سازمان برنامه و بودجه انجام شود که مجلس نيز اين اختيار را به دولت داده است که در يک محدوده خاصي و براساس پيشنهاد دولت، حقوق کارکنان افزايش يابد.

يوسف نژاد با اشاره به تعيين سقف افزايش حقوق ها در سال 97، يادآور شد: سياست مجلس اين است که افزايش حقوق ها براي کساني که حقوق آنها پايين بوده به ويژه حقوق بگيران زير 2 ميليون تومان اعمال شود که به آن افزايش پلکاني نزولي گفته مي شود و اين افزايش براي قشرهاي پايين و متوسط جامعه بيشتر باشد.

وي تصريح کرد: سازمان مديريت و برنامه ريزي بايد بر اساس توان اقتصادي کشور و قانون عمل کند و اگر دستگاه هايي متقاضي افزايش حقوق هستند بايد بر اساس قانون و توان مالي کشور در سازمان برنامه و بودجه اين افزايش ها عمل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر