جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
علم‌الهدی:
فکرشهر: آیت‌الله علم‌الهدی گفت: بعد از چهار سال به این نتیجه رسیدید که تمام مفاسد این مملکت و تمام ناامنی‌های کشور، اشکالات اقتصادی و مفاسد فرهنگی و اخلاقی به خاطر این شبکه اجتماعی خارجی است و اکنون به این نتیجه رسیدید که فیلتر کنید. حالا می‌خواهید به گردن رهبری بیندازید که می‌خواهید فیلتر کنید؟ خودتان به این نتیجه رسیدید...
کد خبر: ۴۲۴۴۰
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

فکرشهر: آیت‌الله علم‌الهدی گفت: بعد از چهار سال به این نتیجه رسیدید که تمام مفاسد این مملکت و تمام ناامنی‌های کشور، اشکالات اقتصادی و مفاسد فرهنگی و اخلاقی به خاطر این شبکه اجتماعی خارجی است و اکنون به این نتیجه رسیدید که فیلتر کنید. حالا می‌خواهید به گردن رهبری بیندازید که می‌خواهید فیلتر کنید؟ خودتان به این نتیجه رسیدید.

به گزارش فکرشهر از ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به فرافکنی‌های مسؤولان نسبت به مشکلات کشور، تصریح کرد: هر قدمی می‌خواهند بردارند، اضطرار پیدا می‌کنند، خودشان نمی‌توانند، خلاف حرف‌ها و مطالب قبلی‌شان است و به گردن رهبری می‌اندازند. از چهار سال پیش مسئله فیلتر شبکه‌های خارجی را مطرح کردم، در مقابل آن حمله و اهانت کردید و بد و بیراه گفتید. 

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه نماز جمعه 17 فروردین‌ماه در حرم امام رضا (ع)، با بیان اینکه انداختن ناتوانی‌ها به گردن رهبری، کار درستی نیست، عنوان کرد: تاکنون نسخه نجات‌بخش مملکت متعلق به رهبری بوده است. از یک ‌طرف برخلاف فرمان رهبر عمل می‌کنند، به نتیجه نمی‌رسند و به شکست منتهی می‌شود، این شکست را فرافکنی کرده و در گوشه و کنار زمزمه می‌کنند تا به گردن رهبر بیندازند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی متعلق به کیست؟ این مشکلات را رهبر ایجاد کرد؟ رهبر 4 سال است که اقتصاد مقاومتی را بیان می‌کند و عمل نمی‌کنید. اقتصاد مقاومتی را عمل کردید و دچار مشکل شدید یا ترک کردید و دچار مشکل شدید. اگر عمل نکردید و دچار مشکل شدید، پس این مشکلات به رهبری ارتباطی ندارد، چرا مشکلات را گردن رهبری می‌اندازید؟

علم الهدی با تأکید بر این‌که نباید برای خوش‌آیند چند انسان ناآگاه و بی‌توجه، مسائل را به گردن رهبری بیندازید، گفت: بعد از چهار سال هم به این نتیجه برسید و عمل کنید، بازهم متشکریم اما بیخودی روزی گفتید که هیچ زمانی دست ما روی دکمه فیلتر نخواهد رفت و حالا مجبور شدید. به رهبری فرافکنی نکنید.

وی افزود: اگرچند فرد ناآگاه، غیر بصیر و بی‌توجه هنوز هم سنگ شبکه‌های خارجی را به سینه می‌زنند، شما به خاطر رضایت آنان مسئله را به گردن رهبری نیندازید. این درست نیست؛ مسؤولان این نظام دلسوزند، می‌خواهند کار کنند و در زحمت و تلاش هستند.

امام جمعه مشهد با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد گوهرشاد و دیگر مساجد شهر و کشور، اظهار کرد: امیدواریم امسال نقطه عطفی در انقلاب مقدس اسلامی ما به‌عنوان سال چهلم باشد و ما شاهد یک جهش عظیم در جهت توسعه جهانی انقلاب مقدس اسلامی مخصوصاً در بلاد اسلامی باشیم. 

وی افزود: هم استکبار و هم اذناب استکبار، تقریبا چهره شفافی در دنیای اسلام در برابر بینش مسلمانان جهان پیداکرده‌اند. امروز دیگر روزی نیست که دشمن‌شناسی بر مسلمانی در عالم مخفی باشد. تمام افراد دشمن‌شناس هستند زیرا حکام منافق کشورهای اسلامی نیز پرده از رخسار ننگین خود کنار زدند و ماهیت یهودی گری و صهیونیستی خودشان را نشان دادند.

امام جمعه مشهد، برملا شدن چهره نفاق و صهیونیستی حاکمان سعودی را یکی از برکات انقلاب برشمرد و تصریح کرد: در گذشته نیز عنوان می‌شد که قبیله سعودی، یهودی‌ هستند اما در مقام اثباتش مشخص نمی‌شد و بیان می‌شد که دشنامی به کفره خاندان سعودی داده می‌شود اما اکنون پرده کنار رفته و یهودی بودن و صهیونیست بودن آن‌ها مشخص شده است. 

وی ادامه داد: بن سلمان در سفر به آمریکا با دو نشریه تایم و آتلانتیک مصاحبه کرده است.  در مصاحبه با تایم عنوان کرده که ما با اسرائیل در جهات مختلف مشترک هستیم  و نقطه اشتراک اول ما این است که دشمن مشترک داریم یعنی تا به اینجا جلو رفتند. همچنین بیان کرده که غیر از دشمن مشترک، در جریان‌های اقتصادی نیز با اسرائیل مشترک هستیم. اگر بنا شد فعالیت‌های اقتصادی‌ خود  را مشترک با اسرائیل شروع کنیم، خواهید دید بعد از مصر کشور اول عربی هستیم که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسیم.

علم‌الهدی افزود: این حرف‌هایی است که حاکم شیطان سعودی به مجله تایم آمریکایی بیان کرده است. در مصاحبه با آتلانتیک نیز عنوان کرده که سرزمین فلسطین، ملک اسرائیل است و به اسرائیل تعلق دارد. اسرائیل سرزمین خود را به دست آورده است. گلد برگ، سردبیر نشریه آتلانتیک غافلگیر شد و گفت در دنیا اولین رهبر عربی است که این حرف‌ها را می‌زند و چنین کلامی تاکنون از هیچ رهبر عربی صادر نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: از روز اول پیروزی انقلاب، امام بزرگوار فرمودند که ما رسالت صدور انقلاب به سایر بلاد مسلمین را داریم. 40 سال گذشت و انقلاب و دشمنی با انقلاب ما پرده از صورت یک جریان صهیونیستی حاکم حرمین شریفین کنار زد و در سال چهلم ثابت کرد که آن‌ها صهیونیست هستند.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به بی‌توجهی حاکمان سعودی نسبت به وضعیت مردم عربستان، عنوان کرد: طبق اظهار سازمان بهداشت سعودی، اکنون بخش عمده سرزمین عربستان را مرض «گال» فراگرفته و مردم به آن مبتلا هستند. حاکم سعودی تمام ثروت مردم عربستان را به پای ترامپ ریخته و خرج می‌کند  اما حکومت سعودی در درمان مردم خود، هیچ اقدامی نکرده است. مردم این سرزمین به بلای جنگ با یمن مبتلا هستند و هر روز موشک‌های یمنی بر سر آن‌ها فرود می‌آید.

وی افزود: اکنون وقت آن است که مردم قیام کنند، امیدواریم سال چهلم انقلاب، سال جهش مردم و ملت‌های اسلامی دیگر در برابر این حکام ناپاک استکبار زده باشد که با همه قدرت قیام و دشمن را نابود کنند و ریشه استکبار را بکنند. این جهش اول است.

علم‌الهدی، دومین نقطه جهشی انقلاب را حل مشکلات و معضلات داخلی دانست و تصریح کرد: جهش دوم انقلاب مقدس اسلامی ما در سال چهلم، حل مشکلات داخلی خود است. تجربه گذشته نشان داده که اقتدار، پیشرفت و پیروزی، در عرصه علم، دفاعی و نظامی، مرهون طراحی، برنامه‌ریزی و مدیریت داهیانه و متفکرانه مقام معظم رهبری است. مشکلات اقتصادی و داخلی کشور نیز نتیجه مدیریت‌های مختلف و متنوعی است که در طول این چند سال به عهده دولت‌ها بوده و نتوانستند اداره کنند. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به‌عنوان حجت امام زمان، مؤید از طرف بقیه‌الله است. اگر در عرصه‌های مدیریت داخلی و حل مشکلات، نسخه‌های رهبری عملی شود، موفق خواهیم بود و جهش ما در حل مشکلات داخلی‌ در مسئله سال چهلم انقلاب، به کار بستن نسخه‌های رهبری به وسیله شما و نیز به وسیله مسؤولان نظام و مجریان این کشور است.

امام جمعه مشهد تحقق شعار سال را در دو حوزه مردم و مسؤولان تفکیک و بیان کرد: مقام معظم رهبری، شعار سال را حمایت از کالای ایرانی معین کردند. حمایت از کالای ایرانی، یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است. این حمایت با دو کیفیت جدی گرفته می‌شود. یکی به وسیله مردم است. کالای خارجی نخرید و در دکان‌های خود کالای خارجی نفروشید. این در معاملات خرد است. این تصمیم را بگیرید. 

وی افزود: اکنون ممکن است برخی کالاهای داخلی ما از نظر کیفیت کمتر و پایین‌تر باشد اما بایستید و مقاومت کنید. نتیجه مقاومت شما در اجتناب خرید کالای خارجی و بسته شدن دروازه کشور و این بازار 80 میلیونی به روی کالای خارجی، باعث می‌شود افراد بیکار به کار و اشتغال دست پیدا کنند. این کار را انجام دهید. این دستور رهبر و حجت امام زمان است. مردم به اسلام، بقیه‌الله و نظام اسلامی معتقد هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به وظیفه مسؤولان و دولت در تحقق شعار سال اشاره و عنوان کرد: در یک سلسله معاملات کلان، مسئول و متولی آن  دولت و یا بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هستند که آنان باید به دستور رهبری عمل کنند و از کالای ایرانی حمایت کرده و کالای خارجی وارد نکنند. 

وی ادامه داد: دو سه شب پیش در اخبار اعلام شد که اخیراً با یک دستگاه قطعه‌سازی خارج کشور قرارداد بسته شده که اگر این قرارداد اجرایی شود، در قدم اول 550 کارگر فناور در کشور بیکار می‌شوند. 

علم‌الهدی بیان کرد:در حمایت از کالای داخلی فقط باید مردم بخرند؟ بلوز و پارچه خارجی نخرند و یا مسؤولان نیز باید به این حرف گوش کنند. چطور بازار 80 میلیونی را زیر پای خارجی‌ها می‌اندازید و بعد کاری می‌کنید که 550 کارگر در آن واحد بیکار شوند؟ رهبر، رهبر این مملکت و رهبر دولت و ملت است. تمام مدیریت‌ها و مسؤولیت‌ها چه در مجلس و چه در دولت بدون تنفیذ رهبر حرام است و مشروعیت ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: درست نیست مردم ما مقید به اجرای فرمان رهبری، جنس و پارچه مرغوب خارجی نخرند و به کالای ایرانی اکتفا کنند و از این‌طرف مسؤولان نظام که مسؤولیتشان تحت رهبری رهبر است، قراردادهایی ببندند که ثروت مملکت به خارج از کشور برود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر