جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۴۵۲
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری بزودی تفاهم نامه ساخت هتل های پنج و شش ستاره در مرکز این استان با سرمایه گذاران منعقد می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند در نشست با مسئولان صداو سیما استان بوشهر افزود: در ایام نوروز بوشهر جزو سه استان برتر میهمان‌پذیر معرفی شد که این امر ضرورت افزایش زیرساخت های گردشگری را دوچندان است.

وی یادآورشد: 25 درصد اقامت گردشگران نوروزی در هتل‌های استان بوشهر نسبت به نوروز گذشته افزایش داشته است.

گراوند اظهارداشت: بر اساس آمارهای موجود تاکنون 8.2 میلیون خودرو در محورهای ارتباطی استان بوشهر درایام تعطیلات نوروز تردد کرده‌اند که نشان از افزایش حضور گردشگران نوروزی دارد.

استاندار بوشهرافزود: این درحالی است که در معرفی ظرفیت گردشگری این استان خوب عمل نشده که صدا و سیما در این عرصه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

وی گفت: استان بوشهر ظرفیت فوق‌العاده‌ای در عرصه گردشگری دارد که باید قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه بیشتر معرفی شود.

گراوند یادآورشد: بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری است که در صورت معرفی می تواند بعنوان مقصد گردشگری نقش آفرینی کند.

وی گفت:صنایع دستی از دیگر قابلیت مهم بخش گردشگری است که نوروز امسال گردش مالی این بخش 10 میلیارد ریال اعلام شد.

استاندار بوشهر گفت: محصولات صنایع دستی هویت فرهنگی و هنری مناطق است که در صورت معرفی افزون بر تاثیر در رونق اقتصادی به ایجاد اشتغال نیز کمک می کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر برنامه‌ریزی برای نوروز سال 1398 گفت: نخستین ستاد تسهیلات خدمات سفر استان بوشهر در راستای برنامه‌ریزی برای نوروز سال آینده تشکیل می‌شود.

گراوند تصریح کرد: برای برگزاری برنامه روز ملی خلیج فارس برنامه مهمی تدوین شده که این مهم باید از هم اکنون برجسته و مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی در استان بوشهر افزود: فرهنگ مصرف بهینه آب در بخش‌های آشامیدنی و کشاورزی باید ترویج شود چراکه مصرف سرانه آب در استان بوشهر نسبت به استانداردهای تعیین شده بسیار بالا است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر