چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۴۷۶
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

فکرشهر: به تازگی نامه ای از طرف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به معاونت بهداشتی این دانشگاه رسانه ای شده که عرضه شربت ویمتو غیرمجاز اعلام‌ و برچسب "غیرقابل‌ مصرف انسانی" به آن خورده است.

به گزارش فکرشهر، ویمتو از جمله شربت های خارجی محبوب در جنوب کشور است که خصوصا در تابستان، مرهم مردم در برابر گرمای طاقت فرساست، اما حالا اعلام شده که نمونه عربستانی این شربت مصرف انسانی ندارد.

این درحالیست که بخش عمده ویمتوهای بازار بوشهر محصول عربستان است که عمدتا از مسیر ته لنجی یا قاچاق وارد می شود.

به تازگی نامه ای از طرف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به معاونت بهداشتی این دانشگاه رسانه ای شده که عرضه شربت ویمتو غیرمجاز اعلام‌ و برچسب "غیرقابل‌ مصرف انسانی" به آن خورده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این خصوص می گوید: کلیه موارد تولیدشده در داخل که پروانه وزارت بهداشت و تأییدیه استاندارد و معاونت غذا و دارو را دارند، سالم و بدون مشکل هستند. همچنین در بحث اقلام خوراکی خارجی هم مواردی که برچسب اصالت دارند، همگی بدون مشکل و قابل‌ مصرف هستند. اما مشکل اصلی درخصوص کالاهای قاچاق است که نظارتی روی آن نمی باشد.

یحی رضایی ادامه داد: طبق بررسی هایی که اخیرا توسط معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت تایید شده، شربت ویمتو محصول عربستان  حاوی ماده سرطان زای "بنزوات سدیم" و غیرقابل مصرف انسانی است که درخصوص جمع آوری چنین محصولاتی از بازار و محل های عرضه به معاونت بهداشتی استان اطلاع رسانی گردیده است.

اکنون این پرسش مطرح است که چرا در سال های گذشته پیرامون این موضوع اطلاع رسانی نشده است.

به نوشته خلیج فارس، باید دید با وجود اطلاع رسانی های جدید دانشگاه های علوم پزشکی، واکنش مردم نسبت به این شربت محبوب چیست و منجر به پیوستن شربت محبوب اهالی جنوب به خاطره ها می شود؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر