جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: برداشت گندم در حالی در استان بوشهر آغاز شده است که محصول بیش از 67 درصد مزارع قابل برداشت نیست...
کد خبر: ۴۲۴۹۶
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۲

فکرشهر: برداشت گندم در حالی در استان بوشهر آغاز شده است که محصول بیش از 67 درصد مزارع قابل برداشت نیست.

به گزارش فکرشهر، استان بوشهر جزء نخستین استان‌هایی است که گندم آن به دست می‌آید.این محصول آبان کاشته و فروردین برداشت می‌شود.

اکنون گندم‌کاران دشتستانی برداشت را آغاز کرده‌اند.

در سال زراعی جاری کشاورزان استان بوشهر در 75 هزار و 500 هکتار زمین، گندم کاشتند که 60 هزار هکتار آن دیم بود و 15 هزار و 500 هکتار آبی.

امسال نیز مانند پارسال خشکسالی اجازه نداده گندم استان بوشهر به ثمر برسد و محصول بیش از 67 درصد مزارع از بین رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: با توجه به کاهش باران و تولید محصول در سال گذشته، در سال زراعی کنونی سطح کشت گندم آبی هزار هکتار و دیم 15 هزار و 500 هکتار کاهش یافت.

خسرو عمرانی افزود: نباریدن باران باعث شده محصول 32 درصد گندمزارها قابل برداشت باشد و کشاورزان فقط از 14 هزار و 500 هکتار مزرعه آبی و 10 هزار هکتار مزرعه دیم می‌توانند گندم درو کنند.

وی پیش بینی کرد که از این مزارع 42 هزار تن محصول برداشت شود که تقریبا مانند سال زراعی گذشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اگر چه پیش بینی‌ها نشان دهنده تاخیر در بارش بود اما هواشناسی اعلام کرده بود میزان بارش در پاییز و زمستان در حد میانگین خواهد بود، اتفاقی که نه تنها در استان بوشهر که در کشور هم رخ نداد و آسیبش را دیم‌کاران بیش از بقیه دیدند.

عمرانی در زمینه بیمه مزارع گندم نیز توضیح داد: پارسال 45 هزار هکتار از مزارع گندم بیمه بودند و کشاورزان خسارتشان را گرفتند البته با تاخیر. اما امسال گندم‌کاران تمایل خاصی به بیمه محصولشان نداشتند که ممکن است علت آن تاخیر در پرداخت خسارت‌ها باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر