پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۲۵۱۱
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: هر کس باید هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ روحی در سلامت کامل باشد. افراد سالم معمولا خوشحال، پرانرژی و دارای روابطی دوستانه، طولانی و سالم با دیگران هستند.

به گزارش فکرشهر، زندگی آنلاین نوشت: «به طور کلی هر کس می خواهد که سلامت باشد اما بین این خواسته و رسیدن به آن فاصله‌ای وجود دارد که برای پر کردن آن باید کارهایی انجام داد که معمولا افراد سالم هر روز انجام می‌دهند.

ورزش

افراد سالم هر روز ورزش می‌کنند. تحرک بدنی می‌تواند یک پیاده روی ساده ۲۰ دقیقه ای، دویدن یا حتی انجام حرکات موزون باشد. ورزش، ماهیچه‌ها را تقویت کرده و سلامت قلب را تضمین می کند؛ در نتیجه منجر به افزایش انرژی می شود. همچنین تحرک بدنی ارتباط بین نورون‌های مغز را سریع‌تر کرده و اوضاع و احوال روحی را بهبود می‌بخشد.

مصرف غذای سالم

یک مثل قدیمی می گوید: «شما همان چیزی هستید که می خورید.»

مثلا اگر هر روز غذای شما سرشار از کربوهیدرات و نوشیدنی ها پرشکر باشد، پس از مدتی دچار فشار خون بالا، دیابت نوع ۲ و اضطراب خواهید شد. البته از طرف دیگر هم، نباید نسبت به رژیم غذایی خود خیلی سخت‌گیر باشید؛ چرا که ممکن است با مرور زمان از لحاظ روحی و ذهنی آسیب ببینید. به طور کلی باید حد اعتدال را نگه داشته و از پروتئین‌های کم چرب و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید.

خواب کافی

مدت زمان مورد نیاز برای خوابیدن افراد با هم فرق می کند؛ بنابراین، میزان خواب لازم خود را یافته و سعی کنید آن را رعایت کنید. در ضمن، علاوه بر کمیت، کیفیت خواب نیز، در سلامتی و داشتن انرژی کافی، بسیار موثر است.پس عواملی که باعث اختلال در خواب شما می شوند را یافته و آنها را بر طرف کنید.

رعایت بهداشت فردی

شاید به نظر مهم نرسد ولی دوش گرفتن مرتب، مسواک زدن، آراستن موها و لباس های تمیز پوشیدن همگی جزء مواردی هستند که نقش پر رنگی در سلامت جسم و روح شما بازی می کنند. در ضمن، رعایت بهداشت فردی عزت نفس و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

تعیین هدف و تلاش برای رسیدن به آنها

افراد سالم باری به هر جهت زندگی نمی کنند. آنها همیشه هدفمند بوده و برای زندگی خود برنامه ریزی می کنند. کسانی که از لحاظ فکری و جسمی در سلامت به سر می برند، بخشی از ساعات روز خود را به کار و فعالیت مفید و سازنده اختصاص داده و برای نیل به اهداف تعیین شده خویش تلاش می‌کنند.

برخورداری از روابط اجتماعی سالم

عدم معاشرت با دیگران باعث تضعیف مهارت های اجتماعی افراد می شود. گوشه نشینی و عزلت منجر به بروز بیماری های روحی و روانی خواهد شد. بنابراین، یک شخص سالم تلاش می کند تا روابط اجتماعی خود را گسترش داده و با خانواده، دوستان و آشنایان خود فعالیت های مشترکی انجام دهد. در ضمن، شبکه های اجتماعی خوب هستند اما کافی نیستند. زیرا این محیط ها مجازی بوده و شانس بودن در کنار هم و رو در رو صحبت کردن را از افراد می گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر