جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۵۵۷
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از اتصال ۲۱ هزار واحد صنعتی به شبکه گاز سراسری خبر داد و گفت: تاکنون ۹۷ درصد شهرها و ۸۱ درصد روستاهای کشور گازرسانی شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سعید مومنی بعد از ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اظهار داشت: در راستای گازرسانی به نقاط مختلف کشور تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌ها و پروژه‌های متنوعی در دست اجرا است.

وی از تکمیل گازرسانی به ۲۱ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ کشور تا سال آینده خبر داد و اضافه کرد: این واحدهای صنعتی بر اساس مصوبه پیشنهادی وزارت نفت و تصویب آن از سوی هیئت دولت اجرا خواهد شد.

گازرسانی به ۹۷ درصد شهرها

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه گازرسانی به صنایع ارزش افزوده برای کشور داشته و در حفظ محیط زیست موثر است، ادامه داد: دو هزار واحد صنعتی در سال گذشته گازرسانی شد و ۱۲ هزار واحد صنعتی نیز در سال جاری گازرسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد شهرها و ۸۱ درصد روستاهای کشور تاکنون گازرسانی شده است، افزود: تاکنون به هزار و ۱۱۰ شهر و ۲۵ هزار و ۷۲۰ روستا و ۸۱ نیروگاه کشور گازرسانی شده‌اند.

مومنی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های گازرسانی به شهرها و روستاها با جدیت ادامه دارد، تصریح کرد: با تکمیل طرح‌های گازرسانی روستایی در دست اجرا، ضریب گازرسانی روستایی به ۹۱ درصد افزایش می‌یابد.

تولید روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز

وی تولید گاز قبل از انقلاب را ۲۴ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: میزان مصرف گاز کشور در سال گذشته ۲۰۳ میلیارد مترمکعب بود و در کنار این مصرف بخش زیادی نیز صادر می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تولید روزانه گاز کشور را ۸۵۰ میلیون مترمکعب عنوان و اضافه کرد: روزانه ۴۳ میلیون مترمکعب گاز به کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، نخجوان، آذربایجان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران رتبه نخست دنیا از لحاظ منابع گازی و توسعه گازرسانی را دارد گفت: ایران چهارمین تولید کننده گاز دنیا است ولی سومین مصرف کننده گاز دنیا محسوب می‌شود.

۷۰ درصد سبد انرژی کشور مربوط به گاز است

مومنی با بیان اینکه ۷۰ درصد سبد انرژی کشور مربوط به گاز است ادامه داد: توسعه خدمات فنی مهندسی در کشور و تقویت نیروها در این بخش یکی از برنامه‌های مهم در شرکت گاز است.

وی بر لزوم ترویج مصرف صحیح گاز در سطح کشور تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از جمله اولویت‌های شرکت گاز ایران تامین مستمر گاز به‌عنوان انرژی اصلی در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی است.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات غلامعباس حسینی، مسلم رحمانی به عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر