پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۵۷۵
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰

فکرشهر: نمایندگان عالی سازمان بنادر و دریانوردی قطر در نشست با مسئولان استان بوشهر راهکارهای افزایش مبادلات تجاری را بررسی کردند.

به گزارش فکرشهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر در نشست با نمایندگان عالی سازمان بنادر و دریانوردی قطر گفت: قطر جزء ده کشور نخست در مراودات تجاری با ایران است.

سعید زرین فر افزود:  استان بوشهر با زیرساخت ها و ظرفیت مناسب در بخش کشاورزی، شیلات و نخیلات و فاصله نزدیک با قطر  قابلیت افزایش مراودات اقتصادی با این کشور را دارد.

وی گفت:  اشتغال بیش از 40 درصد مردم استان بوشهر در بخش تجارت و دریانوردی فرصت مناسبی برای افزایش تبادلات تجاری بوشهر و قطر است.

رئیس بنادر و دریانوردی قطر در این نشست گفت: مشکلات بخش خصوصی در تبادل کالا  بین ایران و قطر برطرف می شود.

کاپیتان الخنجی افزود: بازدید از بندر بوشهر از مهم ترین کارهای ماست زیرا تبادل کالا از این بندر انجام می شود. ابتدا از کانال بندر بوشهر بازدید می کنیم.

به نوشته صداوسیما، وی گفت: از همه ملت ایران برای همکاری و همراهی با مردم و دولت قطر برای مقابله با تحریم های تحمیلی ضد قطر قدردانی می کنیم.

مدیر بندر الرویس قطر هم گفت: ما به زودی فهرست کالاهای مورد نیازمان در قطر را به اتاق بازرگانی بوشهر اعلام می کنیم تا به اطلاع بازرگانان ایرانی برسد.

آقای النعیمی افزود:  ما منتظر هستیم تا بنادر ایران کالاهای موردنیازشان را به ما اعلام کنند . به جای اینکه بازرگانان ایرانی از امارات متحده عربی کالا وارد کنند می توانند به طور مستقیم از بنادر قطر کالاها را وارد کنند.

وی گفت: فعال سازی بندر ام السعید برای تخلیه بارهای فله ای از جمله راهکارهای توسعه مبادلات تجاری استان بوشهر با قطر است.

آقای النعیمی افزود: یکی از خواسته ها و نیازهای ما این است میوه و سبزیجات مورد نیاز قطر به جای ترکیه از ایران وارد  کشورمان شود.

وی گفت: ما مشغول لایروبی بندر الرویس هستیم  تا عمق آب اسکله به 11 متر می رسد.

النعیمی افزود:چون ایران همسایه اول ماست از ورود کالاهای ایرانی استقبال کرده و ایران را به کشورهای دیگر ترجیح می دهیم.

وی گفت:ما شرایط تبادل کالاها میان دو کشور را آسان کرده و تلاش می کنیم با تسهیل در استانداردهای بین المللی زمینه افزایش تجارت بین دو کشور را ایجاد کنیم.

صادرکنندگان بوشهری هم در نشست با هیات قطری گفتند: فراهم سازی نیروی کاروکارگری برای تخلیه و بارگیری شناورهای ایرانی یکی خواسته های صادرکنندگان ایرانی از هیئت قطری است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر