چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۵۸۸
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: پس از زلزله 20 فروردین ماه سال 1392 در بخش شنبه و طسوج این شهرستان تاکنون یکهزارو 600 واحد مسکونی در منطقه بازسازی شده است.

به گزارش فکرشهر، سید اصغر صالحی روز چهارشنبه در سالروز وقوع زلزله بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین برآورد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بر اثر این زلزله در 2 شهر شنبه، کاکی و 23 روستای شهرستان دشتی یکهزارو 195 واحد مسکونی بطور کامل تخریب شد و 956 واحد مسکونی آسیب دید.

وی اضافه کرد: با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همکاری و همیاری سایر ادارات و نهادهای شهرستان دشتی، شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران مناطق زلزله زده یکهزارو 600 واحد مسکونی بطور 100 درصد بازسازی و تحویل مردم شد.

وی بیان کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی 290 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض دولت هزینه شد.

صالحی ادامه داد: بعد از زلزله بیش از 100 هزار متر مربع از معابر، کوچه ها و خیابان های روستاها و شهر شنبه بهسازی و آسفالت شد که سبب بهبود وضعیت حمل و نقل و رفاه مردم و تغییر اساسی مبلمان این مناطق شده است.

وی افزود: برای بهسازی و آسفالت معابر مناطق زلزله زده دشتی 68 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

صالحی بیان کرد: تنها 10 تا 15 درصد واحد های مسکونی در شهر و روستاهای زلزله زده بخش شنبه به دلیل مهاجرت مالکان آنها تکمیل نشده است.

زلزله‌ 6.1 ریشتری روز 20 فروردین ماه سال 1392 در بخش شنبه و طسوج از توابع شهرستان دشتی را لرزاند که در این حادثه 37 نفر جان خود را از دست دادند.

بخش شنبه و طسوج با 10 هزار نفر جمعیت در 135 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر