پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۵۹۲
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: هفت حکام جداگانه برای رهاسازی 337 هکتار زمینی که غیرقانونی تصرف شده بود دریافت کرده و موفق شدیم این میزان زمین، با ارزش ریالی 262 میلیارد ریال را از چنگال زمین‌خوران بیرون بیاوریم.

به گزارش فکرشهر از فارس، اکبر صیادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: از جمله وظایف ذاتی یگان حفاظت از اراضی، مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی برای جلوگیری از پدیده‌های زمین‌خواری، کوه‌خواری و دریاخواری در سطح این استان است.

 وی افزود: با شکل‌گیری این یگان با استفاده از فعالیت‌های پیشگیرانه، شاهد حفظ بیت‌المال و صیانت از اراضی ملی در سطح استان بوشهر هستیم.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: در طی این مدت محدود از راه‌اندازی این یگان، موفق شدیم که 30 هکتار  با ارزش 446 میلیارد ریال از اراضی ملی که زمین‌خواران در حال تصرف عدوانی آن بوده را نجات داده و به بیت‌المال بازگردانیم.

صیادی یادآور شد: پیش از این نیز هفت حکام جداگانه برای رهاسازی 337 هکتار زمینی که غیرقانونی تصرف شده بود دریافت کرده و موفق شدیم این میزان زمین، با ارزش ریالی 262 میلیارد ریال را از چنگال زمین‌خوران بیرون بیاوریم.

وی بیان کرد: کارکرد یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر این است که اجازه ندهد زمین‌های دولتی توسط افراد سودجو غضب و به مردم فروخته شود ضمن این که از مردم می‌خواهیم هرگونه تصرف غیرقانونی را به ما گزارش کنند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: از آنجا که زمین‌خواران با شگردهای مناسب و گاهی پیچیده به دنبال فروش زمین‌هایی دولتی هستند، توصیه می‌شود که در هیچ شرایط زمین‌های فاقد سند را خریداری نکنند و در صورت داشتن سند نیز با کارشناسان اداره راه و شهرسازی مشورت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر