پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۵۹۵
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اولین آزمایشگاه کنترل مواد غذایی به روش تست‌های سریع کشور در گمرک بوشهر احداث می‌شود.

به گزارش فکرشهر، یحیی رضایی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: استان بوشهر با برخورداری از بنادر و گمرکات متعدد به عنوان دروازه ورود و خروج بسیاری از کالاها به کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بالای نظارت بر کالاهای وارداتی در گمرکات، تصریح کرد: در همین راستا تلاش شده تا سیستم‌های نظارتی مناسبی در سطح گمرک و بندر بوشهر مستقر شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: مجوز اولین آزمایشگاه کنترل تست‌های سریع کشور توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سازمان غذا و دارو برای احداث در گمرک بوشهر اخذ شد.

وی اضافه کرد: مقرر شده است تا در کمترین زمان ممکن موانع موجود برای تحویل زمین به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای استقرار این آزمایشگاه حل و فصل شود.

رضایی افزود: در نشست‌های مشترکی که بین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مسئولان سازمان بنادر و کشتیرانی برگزار شد، تصمیم‌گیری در مورد ساخت آزمایشگاه کنترل غذا انجام شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: این آزمایشگاه برای آزمایش محصولات سلامت محور در مبادی ورودی گمرک کاربرد دارد و با توجه به اعلام نتیجه آزمایش در همان روز، نقش مهمی در کاهش زمان خواهد داشت.

وی گفت: این آزمایشگاه با هدف جلوگیری از انباشت کالا و کاهش هزینه تمام شده کالا و در موارد گرما و حفظ کیفیت کالا و در نتیجه تسهیل در کار بازرگانان و رونق اقتصادی استان ایجاد می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر