جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۶۲۷
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

فکرشهر: حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک عید مبعث اظهار داشت: پیام  بعثت زندگی مسالمت آمیز با دیگران، نوعدوستی و رعایت حق و عدالت و انصاف در  جامعه است.

وی ادامه داد: مبعث پیامبر مهمتر از آزادی سیاسی و اجتماعی  آزادی معنوی  و نهادینه کردن صفات زیبا در انسان ها را  برای جامعه بشری به ارمغان آورد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حسینی  یکی از فلسفه های بعثت پیامبر را دعوت به تعقل دانست و عنوان کرد:افرادی در نقطه مقابل رسالت پیامبران  با تحریک شهوات و تقویت بی بند و باری در جامعه تعقل را از مردم می گیرند.

خطیب جمعه دیر با گرامیداشت یاد شهدای هسته ای بیان کرد:  در مسیر فناوری هسته ای ما راه خود را ادامه می دهیم.

وی گفت: بنیا د مسکن از بدو تأسیس تا امروز در  راستای بهسازی روستاها ، ساخت واحد های مسکونی در شهرها، تهیه طرح هادی برای روستاها  و ساخت مسکن برای آسیب دیدگان از حوادث طبیعی گام های بلندی  برداشته است.

امام جمعه دیر با تبریک روز ارتش خاطرنشان کرد: ارتش در دوران انقلاب و دفاع مقدس در کنار سپاه و بسیجیان و نیرو های مردمی پوزه دشمن را به خاک مالید.

حسینی با اشاره به دیدار رهبری با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح اضافه کرد: پیروزی انقلاب بزرگترین ضربه را بر پیکره آمریکا وارد کرد و تسخیر لانه جاسوسی ابهت آنها را شکست لذا  جنگ هشت ساله، تولید گروهک ها  و جنگ های نیابتی را در دستور خود قرار دادند که با تدابیر رهبری توطئه های آنها نقش بر آب شد.

وی افزود:آمریکا و هم پیمانانش به هیچ یک از اهداف خود نرسیده  و در آینده نیز نخواهد رسید و در این برهه از زمان مسئولان کشور باید وحدت خود را حفظ کنند و با مردم شفاف باشند.

خطیب جمعه دیر در رابطه با تلاطم بازار ارز و سکه اظهار کرد: متأسفانه عده ای به عنوان طرفدار دولت نهادهای انقلابی و جریان سیاسی را به زمین زدن دولت متهم می کنند و از آن سو برخی از جریانات سیاسی دولت را به بی عرضگی و ضعف در مدیریت متهم می کنند که این گونه موضع گیری ها در زمین دشمن بازی کردن است.

وی خطاب به کسانی که مدعی هستند که افرادی می خواهند دولت را به زمین بزنند، گفت: اگر رئیس جمهور محترم مواظب مشاوران خود باشد کسی نمی تواند دولت را زمین گیر کند.

حسینی تصریح کرد: پیام رسان  خارجی تلگرام  قوانین جمهوری اسلامی را در حمایت و سرویس دادن به عناصر  برانداز، منافقین،سلطنت  طلبان، داعش و تکفیری ها  به صورت آشکارا نقض کرده و در اغتشاشات دیماه سال گذشته نقش مؤثری داشت.

وی با اشاره به اظهار نگرانی برخی افراد مبنی بر ناامن بودن پیام رسان های داخلی تأکید کرد: امیدواریم با فتوای رهبر معظم انقلاب  و حرام خواندن تعرض به حریم خصوصی افراد ، مردم و جوانان ما نگرانیشان برطرف و سعی کنند به پیام رسان های داخلی عزیمت کنند تا ما محفوظ بمانیم.

امام جمعه دیر با اشاره به عقب نشینی ترامپ در خصوص حمله به سوریه ابراز کرد: ما این یاوه گویی را زیاد شنیده ایم البته اگر زمانی بخواهند  غلط کاری بکنند بدانند ایران اسلامی و جبهه مقاومت از حیفا و تلاویو اثری بر جای نخواهد گذاشت.

وی با تقدیر از برخورد نیروی دریایی سپاه با لنج هایی که صید ترال می کنند، افزود: عزیزان ما در دادگستری هم به مسئولیت خود عمل و آرامش خاطر صیادان ما را تأمین کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر