جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۶۳۲
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: عملیات اجرایی سد خائیز متوقف و موجب نگرانی کشاورزان شده که انتظار می‌رود در زمینه تخصیص اعتبارات لازم این پروژه دقت نظر شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام عیسی راستگو امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث رسول گرامی اسلام(ص) با اشاره به پاسخ نامه رهبر جنبش حماسه توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: در روز‌های پایانی دی ماه سال 95،  رهبر جنبش حماسه نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال داشتند که بسیار از تحلیل‌گران از بهبود روابط حماس و ایران خبر دادند زیرا در قضیه بحران سوریه با توجه به رویکرد و همراهی معارضان سوری از جمله حماس علیه بشار اسد، روابط ایران با این جنبش تیره شده بود .

وی افزود : پس از این که تیمی جدید سکان‌داری این جنبش را بر عهده گرفت تلاش‌های زیادی برای بهبود روابط با ایران اسلامی انجام دادند تا بتوانند نظر ایران را لهربهبود روابط جذب کنند.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: در پی  سخنرانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا در عربستان که گفتند ایران، حماس و حزب الله لبنان دشمن اسرائیل هستند حماس دریافت که ایران تنها حامی فلسطین در منطقه است و باید ارتباط آنها با ایران بیشتر شود.

راستگو افزود: پاسخ رسمی مقام معظم رهبری به نامه رهبر جنبش حماس نوعی بازگشت به سطح روابط با جنبش حماس بعد از قضایای بحران سوریه است زیرا حماس پیشمان از عملکرده گذشته خود است و امروز تلاش  می‌کند این خطای بزرگ سیاسی خود را جبران کند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: حماس امروز بیروت لبنان را پایگاه مقاومت اعلام کرده و اخیرٌا دیدارهایی با سیدحسن نصرالله و مقامات جمهوری اسلامی ایران داشتند تا بتوانند بر این خطای بزرگ سیاسی خود مرحمی بگذارند.

وی عنوان داشت : مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه فرمودند در روزهایی که شدت ظلم و قساوت و سنگدلی صهیونیست‌ها در غزه همهمه آزادگان جهان را  خشمگین ساخته لازم می‌دانیم بر مواضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران در این مسئله مهم که در صدر امت اسلامی و جهان می باشد تاکید شود.

راستگو بیان کرد : بن سلمان اخیرا طی یک اظهارنظر عنوان کرده که رژیم صهیونیستی حق دارد زمین داشته باشد و ما با یهودیان منافع مشترک داریم و در این زمینه مشکل چندانی نداریم که این برای اولین است که یکی از سران آل‌سعود چنین اظهار نظر می ‌ند و درخاورمیانه رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران که در این سال‌ها معادلات سیاست‌های خاورمیانه‌ای امریکا را برهم زده، با رهبری مقام معظم رهبری در آینده ای نزدیک شاهد پیروزی ملت فلسطین خواهد بود.

 امام جمعه اهرم با اشاره به این که عملیات اجرایی سد خائیز متوقف و موجب نگرانی کشاورزان شده، بیان کرد: با توجه  به پیگیری‌هایی که سرپرست فرمانداری تنگستان داشته، قول‌هایی مبنی بر پرداخت اعتبارات لازم جهت ادامه این پروژه و تزریق اعتبار لازم داده شده تا عملیات احداث سد متوقف نگردد .

وی گفت : از استاندار بوشهر درخواست می‌شود توجه ویژه‌ای به سد خائیز اهرم داشته باشند زیرا کشاورزان از احداث این سد در شهرستان خوشحالند و انتظار دارند در سال‌های آینده شاهد افتتاح آن باشند.

راستگو ادامه داد: مردم خواستار انتخاب تغییر نام سد از خائیز به نام سردار بزرگ جنوب زائرخضرخان اهرمی هستند و ضروری است که دولت نیز به احترام مردم شهرستان تنگستان، این تغییر نام را به زودی انجام دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر