شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۶۶۴
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

فکرشهر: آیین شب شعر محلی استان بوشهر و رونمایی از مجموعه اشعار 'علی مرادی' شنبه شب با حضور شاعران در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس حوزه هنری بوشهر در این آیین گفت: زیبایی برآمده از هنر موهبتی الهی است که جسم و جان را نوازش می دهد و زندگی را شیرین و ماندنی تر می سازد.

امید پارسایی فر افزود: هنرمند انقلابی هنر را در لحظاتی ناب و کم نظیر می آفریند و چنین هنری چراغ همیشه تابانی است که دل هنرمندان و هنردوستان را به زیبایی و لطافت روشن می کند.

وی اضافه کرد: تلاش شاعران محلی که در ساحت مقدس هنر و حفظ گویش دیارشان گام برمی دارند و دراین وادی بامعرفت آثاری ارزشمند می آفرینند قابل تقدیر است.

پارسایی فر بیان کرد: مرحوم مرادی نماد یک فرهنگ و سنت دیرپا و نماینده ارزش های شکوهمند دیار پرمهری است که دغدغه فرهنگ و دانش داشته اند.

نویسنده و محقق خورموجی گفت: بی تردید مرادی جوانترین پیری است که قدم بر خاک پرگهر جنوب گذاشته و از این نظر مرادی در حافظه دشتی و جنوب همیشه زنده است.

غلامرضا قربانی مقدم اضافه کرد: از آنجا که مرحوم مرادی بگویش دشتی و فارسی اشعار فراوانی سروده به پیشنهاد دکتر دل آسایی یار یکدل و دیرین مرادی و پیگیری خانواده وی برآن شدیم آرزوی دیرین دوستداران این شاعر را محقق سازیم.

وی ادامه داد: این اثر در سه بخش اشعار گویشی و فارسی، اشعار و نوشته های نویافته و نامه های منظوم و اشعار دیگران درباره مرادی تنظیم شده است.

در این آیین عبدالرسول خیر اندیش و هیبت الله مالکی به ایراد سخن پیرامون شخصیت ادبی مرادی و فرج الله کمالی، محمدغلامی، سیداسماعیل بهزادی، مجید عابدی و مهدی شیخیانی شاعران محلی سرای استان بوشهر به قرائت اشعار خود پرداختند.

همچنین در این مراسم از غلامرضا قربانی مقدم و سید غلامحسین بهرسی گرد آورندگان، غلامرضا عوض نژاد ویراستار، سمیه غریبی طراح جلد و سیدمحمدجواد رکنی حروف چین کتاب مجموعه اشعار ماردی تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر