جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۶۸۳
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: ۸۴ میلیون مترمکعب گاز با تکمیل زنجیره نخست طرح‌های باقی‌مانده، به تولید میدان پارس جنوبی اضافه می‌شود.

به فکرشهر از صداوسیما، فازهایی که محمد مشکین فام از تکمیل آنها تا پایان نیمه نخست امسال خبر داده فازهای 13، 14 و 22-24 هستند.

وی مراحل پیشرفت در توسعه این فازها را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: سال 97، سالی پرکار برای صنعت نفت ایران و بخصوص شرکت نفت و گاز پارس خواهد بود و همه دست اندرکاران طرح های باقی مانده پارس جنوبی باید تلاش کنند تا با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، این طرح ها را به نتیجه برسانند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین ابراز امیدواری کرد: تا ابتدای سال 98 زنجیره دوم تولید طرح‌های در حال توسعه میدان مشترک پارس جنوبی تکمیل و محقق شود.

مشکین فام درباره ساخت سکوهای دریایی فازهای در دست اجرا نیز گفت: 10 عرشه دریایی مربوط به فازهای 13، 14 و 22-24 پارس جنوبی در شرکت صدرا بوشهر در حال ساخت است و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد، به طوری که سکوی فاز 22، اسفند پارسال بارگیری شد و در مراحل نهایی مهاربندی قرار دارد. همچنین سکویA 24 به زودی آماده بارگیری و نصب در خلیج فارس می‌شود.

از ابتدای اجرای طرح توسعه میدان مشترک پارس جنوبی تا کنون 72 میلیارد دلار در این میدان سرمایه گذاری شده است و پیش بینی می‌شود این رقم به 87 میلیارد دلار افزایش یابد. 
70 درصد گاز مصرفی کشور از پارس جنوبی تأمین می‌شود که با تولید روزانه نفت خام کشور برابری می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر